˝حریم سلطان˝ و ˝عشق ممنوعه˝ از نمایشگاه کتاب جمع‌آوری می‌شوند

حسینی خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری و جمع آثار کتاب‌های مرتبط با سریال های ماهواره‌ای را صادر کرد.

به گزارش هنرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در حاشیه بازدید از غرفه یاس در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.

سید محمد حسینی دربارهٔ توزیع بعضی آثاری با موضوع سریال های شبکه های ماهواره ای گفت: به مسوولان امر تذکرات لازم برای رسیدگی به این موضوع داده می گردد.

وی افزود:ما گروهی برای نظارت داریم و در این رابطه اگر کتابی مجوز چاپ نداشته باشد با آن برخورد می گردد و اگر مجوزدار باشند،باید این مساله بررسی شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی دربارهٔ ترخیص نشدن بعضی از کتاب های خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب گفت: بعضی از آثار ترخیص شده و بعضی دیگر نیزدرحال ترخیص است و گمرک هم قول همکاری داده است.

حسینی با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان از این اتفاق فرهنگی گفت:روز قبل ۲۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده اند، اما شاید به خاطرجدا شدن بخش بین الملل از سالن شبستان و انتقال مخاطبان آن به بخش های دیگر مصلی به نظر می رسد جمعیت بازدید کننده کم است.

پیش تر مجید حمیدزاده رییس کمیته ارزشیابی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دربارهٔ‌ وضعیت کتاب‌هایی که با مضمون مشابه سریال‌های ماهواره‌ای از جمله «حریم سلطان» و «عشق ممنوعه» در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده‌اند، گفته بود: این آثار از حیث ضوابط نشر مشکلی ندارند. گاهی سریالی با مختصاتی ممکن است دارای اشکالاتی باشد یا هنرهایی در آن وجود داشته باشد که وقتی این آثار به کتابت درمی‌آیند، این اشکالات یا هنرنمایی‌ها منتقل نمی‌شوند؛ ‌بنابراین ما به این مسأله کاری نداریم که یک فیلم دارای چه مختصاتی است، اما آن‌چه در متن این کتاب‌ها آمده، مشکلی ندارد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.