˝خانه سینما˝ با عنوان تازه بازگشایی خواهد شد

جمال شورجه به خبرگزاری هنر ایران خبر داد:

۱۴ ماه از انحلال رسمی خانه سینما می‌گذرد، بعد از جلسه‌های مکرر و وعده و وعیدهایی مبنی بر احیا شدن خانه سینما،قرار است این خانه با عنوان تازه ˝خانه سینما جمهوری اسلامی ایران باز گشایی شود.

جمال شورجه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری هنر ایران، دربارهٔ تدوین اساسنامه تازه خانه سینما گفت: اساسنامه تازه خانه سینما در جلساتی که به همراه نمایندگان صنوف و سازمان سینمایی تدوین و تصویب شد و قرار است اساسنامه تازه را مسعود جعفری جوزانی تقدیم رییس سازمان سینمایی کند و این اساسنامه تازه در شورای عالی سینما با حضور رییس جمهور رونمایی شود و بعد از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی رای به بازگشایی خانه سینما بدهد.

شورجه ادامه داد: در اساسنامه تازه در یکی دو بحث اختلاف نظر وجود داشت که نکات برجسته و مهم در تدوین اساسنامخ تازه جا نماند.یکی از این بحث هایی که به آن اشاره شد این بود که در اساسنامه تازه “خانه سینما” با عنوان “خانه سینما جمهوری اسلامی ایران” عنوان مطرح و شناخته شود. که این عنوان یا به اختصار وی یا به صورت کامل باید درج شود که هویت خانه سینمای جمهوری اسلامی مشخص باشد.. به هرجهت خانه سینما وابسته به وزارت ارشاد و یک تشکیلات خصوصی، دولتی محسوب می گردد.


جمال شورجه و ابوالقاسم طالبی به عنوان نمایندگان سازمان سینمایی در تدوین اساسنامه تازه خانه سینما حضور داشتند و  خانه سینما ابراهیم مختاری، فرهاد توحیدی و جمال خندان را نمایندگان خود معرفی کرد و این هیت هفت نفره اساسنامه تازه خانه سینما را تدوین کردند که قرار است این اساسنامه تازه در شورایعالی سینما رونمایی شود و با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی و دیوان عدالت اداری خانه سینما بازگشایی شود.

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.