˝خانه سینما˝ عید نوروز بازگشایی می گردد

وزیر ارشاد در گفت و گو با خبرگزاری هنرایران عنوان کرد:

وزیر ارشاد از افتتاح ˝خانه سینما˝ تازه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ˝خانه سینما˝ تازه عید نوروز بازگشایی می گردد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، درگفت و گو با خبرنگار سینما هنرآنلاین دربارهٔ وضعیت “خانه سینما” گفت:قبلا اساسنامه “خانه سینما” ایراد های حقوقی  فراوانی داشت و در چهارچوب قانون نبود در حالیکه هر فعالیت صنفی باید قانونی شکل بگیرد بنابراین بعد از تعطیلی خانه سینما بنا را بر این گذاشتیم که نمایندگان سازمان سینمایی و نمایندگان خانه سینما اساسنامه تازهی را تنظیم کنند و این اساسنامه تازه به تصویب یک مرجع قانونی برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اساسنامه تازه تنظیم شده است و قرار است که به تصویب شورای عالی سینما و شورای عالی  انقلاب فرهنگی برسد. در تلاش هستیم که “خانه سینما” تازه را تا عید نوروز بازگشایی کنیم.

خانه سینمای ایران نزدیک به ۱۴ ماه است که رسما منحل شده است. بسیاری از سینماگران در ابتدای این اتفاق موضع های مختلفی داشتند، عده ای وجود خانه سینما را برای سینماگران ضروری  می دانستند و عده ای مخالف سرسخت این خانه بودند، به هر حال با همه نظرهای مثبت و منفی که دربارهٔ ادامه کار خانه سینما وجود داشت احیای این خانه کماکان در هاله‌ای از ابهام است.

اساسنامه تازه با حضور نمایندگان سازمان سینمایی و خانه سینما  تنظیم شده است و به رییس سازمان سینمایی  تحویل داده شده  و قرار بر این است  به تصویب شورای عالی سینما برسد و این خانه سینمای تازه بنا بر گفته وزیر  با نام تازه “خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران” تا پایان اسفندماه بازگشایی شود.

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.