˝دهــلیــز˝ به ‌هیــچ ‌وجه ‌ضد قــصاص‌ نیست/اگر نگاه تند و صفر و صدی داشته باشیم درجا می‌زنیم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

شهاب مرادی در گفت‌وگو با هنرآنلاین

حجت الاسلام‌ و‌ المسلمین شهاب مرادی معتقد است، ˝دهلیز˝ فیلمی ضد قصاص نیست و در نقد این حکم الهی موضوعی را بیان نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در گفت وگو با خبرنگار سینما هنرآنلاین دربارهٔ مضمون فیلم دهلیز گفت: بحث هایی پیرامون این فیلم مطرح شده است که فیلم ضد قصاص است اما به عقیده من دهلیز به هیچ وجه ضد قصاص نیست. قصه ای که روایت می گردد تمرکز اش روی قصاص نیست و بخشش و ایثار را مطرح می کند. بهروز شعیبی در دهلیز به دنبال بهانه ای است برای مطرح کردن بحث بخشش و گذشتن از یکدیگر در این مواقع حساس و مهم که در زندگی هر انسانی اتفاق می افتد.

شهاب مرادی اضافه کرد: من اگر احساس می کردم که این فیلم نقدی بر حکم خدا دارد و می خواهد به این حکم الهی طعنه ای بزند ، به هیچ وجه از این فیلم حمایت نمی کردم. به نظر من این فیلم نقدی بر قصاص ندارد و ترویجی است برای بخشش. دهلیز در نکوهش حکم قصاص نیست و می گوید مهربان تری اگر ببخشید و ایثار کنید.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی یادآور شد: اگر بخواهیم در سینمای ایران به مباحثی که مطرح می گردد نگاه تند و صفر تا صدی داشته باشیم هیچ وقت پیشرفت نخواهیم کرد و درجا خواهیم زد. باید به فیلمسازان جوان و متدین ما فرصت داد تا فیلم بسازند، این آزمون خطاها صورت بگیرد بدون این که یکدیگر را محکوم کنیم.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.