˝فراموشی˝ تام کروز از ˝۴۲˝ هریسون فورد پیشی گرفت

۳۱فروردین۱۳،

با فروش ۳۸ میلیون دلاری در تعطیلات آخر هفته

پیش‌بینی منتقدان سینما با فروش ۳۸ میلیون دلاری فیلم علمی تخیلی ˝فراموشی˝ ساخته تازه جوزف کازینسکی و صدرنشینی این فیلم در باکس‌آفیس درست از آب درآمد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فیلم ۱۴۰ میلیون دلاری علمی تخیلی “فراموشی” با بازی دو ستاره محبوب و پرطرفدار سینما، تام کروز و مورگان فریمن با پشت سر گذاشتن فیلم زندگی‌نامه‌ای “۴۲” ساخته برایان هگلند و بازی هریسون فورد و ۳۸ میلیون دلار فروش، در اولین هفته اکرانش، در جایگاه اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکا و کانادا قرار گرفت.

بنابر این گزارش، در فیلم “فراموشی” که کمپانی یونیورسال پخش و اکران آن را بر عهده دارد، همانند آثار ریدلی اسکات از صحنه‌های فضایی و چشم‌اندازهای بسیار زیبا استفاده شده و به نوعی از تکنولوژی‌های تازهی که بشر در سال‌های آینده از آن استفاده خواهد کرد پرده‌برداری کرده است.

“فراموشی” دربارهٔ زمانی است که بیگانگان زمین را تصاحب کرده‌اند و بشریت در آستانه نابودی قرار دارد. در این حین تعداد اندکی از انسان‌ها با سفینه‌ای به سیاره‌ای دور سفر می‌کنند و “جک هارپر” (تام کروز) بعد از یک دهه جنگ انسان‌ها و بیگانگان وظیفه دارد با سفینه‌اش به زمین برگردد و بطور سری و مخفیانه منابع حیاتی زمین را کشف کرده و اطلاعات آن را در اختیار انسان‌های دیگری گذارد تا آنها این منابع مهم را استخراج کرده و برای تامین انرژی مورد نیاز و در نهایت زنده ماندن از این منابع استفاده کنند.

به نوشته پایگاه باکس‌آفیس‌نیوز، بر اساس جدول تخمین فروش فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکا و کانادا، پس از “فراموشی”، فیلم زندگی‌نامه‌ای ˝۴۲˝ ساخته برایان هلگند با نقش‌آفرینی هریسن فورد و چادویک بوسمن (از تولیدات کمپانی وارنر برادرز) با ۱۸میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت. فیلم “۴۲” هفته قبل با ۲۷/۳ میلیون دلار فروش در صدر فهرست فیلم‌های پرفروش‌ قرار داشت.

انیمیشن سینمایی “The Croods” ساخته مشترک کریک دمیکو و کریس ساندرس، محصول مشترک کمپانی‌های فاکس قرن بیستم و دریم‌ورکز انیمیشن نیز با ۹/۵ میلیون دلار در جایگاه سوم باکس‌آفیس نشست.

فیلم‌های “فیلم‌ ترسناک۵” ساخته مالکوم دی.لی با ۶/۲ میلیون دلار، “G.I. Joe: Retaliation” ساخته جان ام.چو با ۵/۷ میلیون دلار، “فرار از تله” ساخته درک کیانفرنس با ۴/۶ میلیون دلار، “Olympus Has Fallen” ساخته آنتونی هوکوا با ۴/۳ میلیون دلار، “مرده شرور” ساخته فدا آلورز با ۴/۱ میلیون دلار، نسخه سه‌بعدی “پارک ژوراسیک” با ۳/۷ میلیون دلار، “اوز: بزرگ و قدرتمند” ساخته سم ریمی با ۳ میلیون دلار و “وسوسه تایلرپری” ساخته تایلر پری با ۲/۲ میلیون دلار، به ترتیب در جایگاه چهارم تا دهم باکس‌آفیس قرار گرفتند.

* جدول زیر بر اساس میزان فروش فیلم‌ها تا روز شنبه (دیروز) تنظیم شده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.