˝میشائل هانکه˝ قله فیلم اروپا را فتح کرد

۱۳م آذر ،

با دریافت جایزه بهترین کارگردانی آکادمی فیلم اروپا

جایزه بهترین کارگردانی بیست‌وپنجمین دوره جوایزه فیلم اروپا به ˝میشائل هانکه˝، کارگردان شناخته شده اتریشی و دارنده نخل طلایی فستیوال کن، به خاطر کارگردانی فیلم ˝عشق˝ اهداء شد.

به گزارش هنرآنلاین، مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا در “اولتا” در جزیره مالت برگزار شد و برنده بزرگ این مراسم، “میشائل هانکه”، فیلمساز پرآوازه اتریشی بود که با فیلم “عشق” نه تنها جایزه بهترین کارگردانی، بلکه شاهد موفقیت فیلمش در سه بخش دیگر نیز بود.

بنابر این گزارش، “عشق” که نخل طلایی این دوره از فستیوال فیلم کن را از آن خود کرده بود، از سوی آکادمی فیلم اروپا به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد. “امانوئل ریوا” و “ژان لوئی ترتینیان”، هنرپیشگان اصلی این فیلم نیز به ترتیب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را دریافت کردند.

فیلم “عشق” یکی از نامزدهای دریافت بهترین فیلمنامه از سوی آکادمی فیلم اروپا بود، اما این جایزه در نهایت به فیلم “شکار” و فیلمنامه‌نویسان آن، “توماس وینتربرگ” و “توبیاس لیندهولم” رسید.

به نوشته دویچه‌ووله، “میشائل هانکه” هنگام دریافت جوایز پس از قدردانی از تیمی که او را در تهیه این فیلم همراهی کرده بودند، صحنه را ترک کرد. اما در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این موفقیت سبب خشنودی است و به من در راه تهیه فیلم بعدی کمک می‌کند.

فیلم “عشق” داستان رابطه عاطفی زن و مرد مسنی را بازگو می‌کند که با عشق به موسیقی زندگی هنرمندانه‌ای را با یکدیگر تقسیم کرده‌اند. دوران آرام بازنشستگی این دو که در آستانه‌ هشتاد سالگی قرار دارند، با بیماری زن دستخوش دگرگونی می‌شود.
هانکه در این فیلم نیز نشان داده است که استاد تصویر کردن دنیای داخلی انسان‌ها و روابط ژرف انسانی است.

در ادامه این مراسم “برناردو برتولوچی”، کارگردان معروف ایتالیایی نیز به خاطر یک عمر فعالیت هنری از سوی آکادمی فیلم اروپا مورد ستایش قرار گرفت.

فیلم‌های “آخرین تانگو در پاریس” محصول سال ۱۹۷۲ میلادی، “آخرین امپراتور” محصول سال ۱۹۸۷ میلادی و “بودای کوچک” محصول سال ۱۹۹۸ میلادی از جمله آثار معروف این فیلمساز ۸۲ ساله می باشند. کسب دو جایزه اسکار برای فیلم “آخرین امپراتور” و همچنین شیر افتخاری فستیوال فیلم ونیز، از موفقیت‌های مهم این فیلمساز ایتالیایی محسوب می‌شوند.

دیگر هنرمندی که در بیست‌وپنجمین دوره از مراسم اهدای جوایز فیلم اروپا مورد ستایش قرار گرفت، “هلن میرن”، بازیگر بریتانیایی بود که جایزه افتخاری این آکادمی را دریافت کرد. “هلن میرن” در سال ۲۰۰۷ میلادی جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن را برای بازیگری در فیلم “ملکه” دریافت کرده بود.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.