آئودی ساخت یک شاسی‌بلند کوچک را بررسی می‌کند

آئودی ساخت یک شاسی‌بلند کوچک را بررسی می‌کند

Bookmark and Share

آئودی در نمایشگاه خودرو پاریس با رونمایی از کانسپتی به نام کراس‌لین کوپه (Crosslane Coupe) اعلام کرد تولید یک شاسی بلند جدید را بررسی می‌کند. 

کراس‌لین کوپه با طول ۴۲۵۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۰۰ میلی‌متر کمی بزرگ‌تر از آئودی A3 سه در و کمی کوچکتر از مدل Q3 است. 

در حال حاضر Q3 کوچکترین مدل شاسی بلند آئودی است. استیو لوییس، مدیر طراحی کانسپت آئودی می‌گوید کراس‌لین کوپه کانسپتی واقعی‌تر از کانسپت کواترو است و آئودی به سمت ساخت یک شاسی‌بلند کوچکتر حرکت می‌کند و این کراس‌لین کوپه بدون شک در شکل این مدل جدید نقش خواهد داشت. به گفته این مدیر آئودی، هییت‌مدیره آئودی اکنون در حال بررسی ساخت چنین مدلی است که احتمالاً نام Q2 برایش انتخاب خواهد شد. 

طراحان آئودی معتقدند بعد از موفقیت رنج‌روور ایووک، طرح یک شاسی‌بلند کوپه توجیه اقتصادی دارد و جوانان چنین خودرویی را می‌پسندند. اگر قرار بر تولید این ماشین باشد،Q2 در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد و به طور مستقیم با مینی کانتری‌من رقابت خواهد کرد. 

آئودی در ساخت این کانسپت از ترکیبی از آلومینیوم، فیبرکربن تقویت‌شده و فایبرگلاس تقویت‌شده استفاده کرده است. در نتیجه خودرو محکم اما سبک است و تنها ۱۳۹۰ کیلوگرم وزن دارد. 

آئودی ساخت یک شاسی‌بلند کوچک را بررسی می‌کند

آئودی در طراحی از شیوه مینیمالیستی و شیک همیشگی خود استفاده کرده است. اگر این خودرو خود مبنایی برای یک مدل جدید نشود، بدون شک الگویی برای نسل بعدی مدل‌های Q آئودی خواهد شد. 

کانسپت کراس‌لین کوپه از یک موتور ۱۱۶ اسب بخاری الکتریکی با ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور ۱۳۰ اسب بخاری ۱.۵ لیتری سه سیلندر نیرو می‌گیرد. این همان ترکیب موتوری است که در مدل A1 ای‌ترون از آن استفاده شده است. در مسافت‌های کوتاه موتور الکتریکی ماشین را به حرکت در می‌آورد و سپس موتور بنزینی وظیفه نیرودادن به ماشین را برعهده خواهد داشت. 

ترکیب صندلی‌های خودرو ۲+۲ با دو صندلی کوچک در ردیف عقب است. اما در صورت تأیید مدیران آئودی و تولید انبوه، آئودی مدل چهار در این ماشین را هم با فضای سرنشین و بار بیشتر به بازار عرضه خواهد کرد. 

برچسب ها : نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ | آئودی | کراس‌لین کوپه | تاریخ : ۲۰۱۲/۰۹/۲۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.