آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

Bookmark and Share

آئودی می‌خواهد در پنج سال آینده با تمرکز بر ساخت چند مدل شاسی بلند تازه و عرضه یک مدل شهری کوچک براساس فولکس واگن آپ، فروش خود را به دو میلیون دستگاه در سال افزایش دهد. 

روپرت استادلر، مدیر اجرایی آئودی می‌خواهد مدل کوچک این کارخانه تا سال ٢٠١۵ برای عرضه به بازار آماده باشد. در این صورت این خودروی تازه با تکیه بر امکانات فنی فولکس واگن آپ و احتمالا با نام A0 ساخته می‌شود. 

آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

بعد از نمایش کانسپتی از مدل آپ در سال ٢٠٠٧، فولکس واگن این خودروی کوچک را در سال ٢٠١١ به بازار عرضه کرد. تا کنون کانسپت‌های متعددی در شکل‌های مختلف از این مدل در نمایشگاه‌های خودرو رونمایی شده و دو مدل اشکودا «سیتی گو» و سئات «می‌» هم براساس این مدل تولید و به بازار عرضه شده است. آئودی چهارمین عضو خانواده فولکس واگن است که مدلی براساس این خودرو می‌سازد. 

به احتمال بسیار آئودی به جای موتور سه سیلندر۶٠ و ٧۵ اسب بخاری که روی مدلهای موجود نصب شده است، از موتور یک لیتری ١١٠ اسب بخاری استفاده خواهد کرد که پیش‌تر در کانسپت فولکس واگن آپ جی تی دیده شده است. علاوه بر این، آئودی امکانات و تزیینات بیشتری بر روی این خودرو عرضه خواهد کرد تا بتواند افزایش قیمت آن را نسبت به مدل مشابه در فولکس واگن، سئات و اشکودا توجیه کند.

آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

آئودی در سال ٢٠١٢ یک میلیون و ۴۵۵ هزار و صد دستگاه خودرو فروخت. این کارخانه میخواهد تا سال ٢٠١٨ فروش خود را به دو میلیون دستگاه در سال برساند. یک خودروی کوچک شهری آئودی را به خریدارانی تازه‌ معرفی می‌کند و از این طریق سبب افزایش فروش کارخانه خواهد شد. 

اما سود خودروهای کوچک بسیار کم است. مخصوصا اگر آئودی مجبور باشد با مدلهایی مشابه در داخل گروه فولکس واگن رقابت کند، نمی‌تواند قیمت را بسیار بالا ببرد. بنابراین وظیفه درآمدزایی و افزایش سود در آئودی بر دوش مدلهای شاسی بلند Q گذاشته شده است. تمرکز بر این بخش بعد از انتصاب دکتر اولریخ هاکنبرگ که شش ماه پیش به مدیریت مرکز تحقیقات آئودی منصوب شد، بیشتر هم شده است. 

آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

رندر آئودی کیو ۷

محرک اصلی در برنامه تازه آئودی نسل تازه Q7 است که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. با اینکه هفت سال از عمر نسل کنونی Q7 می‌گذرد و در این سال‌ها رقبای تازه نفس بسیاری برایش به میدان آمده است، فروش این مدل همچنان رو به افزایش است. 

تقاضا برای مدل کوچک‌تر Q5 هم بسیار بسیار است و در بعضی بازارهای اروپا خریداران باید هشت ماه منتظر دریافت خودروی خود بمانند. 

این استقبال سبب شده آئودی با اعتماد به نفس بسیار سه مدل شاسی بلند تازه را در چند سال آینده به بازار عرضه کند. مدلهای Q2، که بر روی شاسی آئودی A3 ساخته می‌شود و Q6 که رقیبی برای ب‌ام و اکس ۶ است سال آینده به بازار عرضه می‌شود. Q2 براساس کانسپت کراس لین ساخته می‌شود و به طور مستقیم با مینی کانتری‌من و مرسدس بنز GLA رقابت می‌کند. مدلهای ارزانتری نظیر اپل موکا و بیوک انکور نیز در این کلاس عرضه می‌شود. 

آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

رندر آئودی کیو ۲

آئودی همچنین در حال برنامه ریزی برای ساخت یک شاسی بلند کوچک به نام Q1 است. آئودی با Q1 به دنبال مشتریان مدل‌هایی نظیر نیسان جوک است که حاضرند برای خودرویی مشابه با امکانات لوکس پول بیشتری بدهند. این مدل براساس شاسی نسل بعدی آئودی A۱ ساخته می‌شود که قرار است سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود.

اکثر مدل‌های Q1 دیفرانسیل جلو خواهد بود اما مدل کواترو دو دیفرانسیل هم به طور سفارشی به خریداران عرضه می‌شود. موتورهای مختلفی برای این مدل در نظر گرفته شده است که ضعیف‌ترین آن موتور یک لیتری است که در آئودی A0 قرار داده می‌شود و قوی‌ترین موتور ۱. ۶ لیتری توربو با حجم ۱. ۶ لیتر است که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. 

آئودی یک مدل شهری کوچک و چند شاسی بلند تازه می‌سازد

رندر آئودی کیو ۱

آئودی همچنین در حال بررسی ساخت یک شاسی بلند اسپرت براساس Q3 است که در صورت تولید با نام Q4 به بازار عرضه خواهد شد. همچنین گزارش‌هایی انتشار یافته که براساس آن آئودی ساخت یک شاسی بلند اسپرت بزرگتر براساس Q7 را نیز بررسی می‌کند که آن را با نام Q8 عرضه کند. 

برچسب ها : آئودی | شاسی بلند | A0 | Q7 | Q2 | Q4 | Q6 | Q8 | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۱/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.