آئودی R18 e-Tron کواترو با دو سیستم هیبریدی

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

آئودی نام R18 e-Tron Quattro را برای خودروی مسابقه‌ای استقامتی خود حفظ کرده است، ولی آن را به منظور پیروی از مقررات تازه LMP1 که از سال ۲۰۲۲ اعمال خواهند شد مجهز به یک تکنولوژی کاملاً تازه کرده است. شرکت آئودی آن را “پیچیده‌ترین اتومبیل مسابقه‌ای که تاکنون توسط آئودی ساخته شده است” می‌نامد، و با این تکنولوژی تازه خودرو با ۳۰ درصد مصرف سوخت کمتر همانند قبل در مسابقات خواهد درخشید.

Audi R18 e-Tron Quattro

Audi R18 e-Tron Quattro

Chris Reinke مسئول LMP شرکت آئودی می‌گوید: یک رویکرد اساسی در اتومبیل‌های مسابقه‌ای نادیده گرفته می‌شود. به جای توان خروجی، مصرف انرژی باید مشمول محدودیت شود، این با کلیت زمان ما در یک راستا قرار دارد و آزادی‌های فنی فوق العاده ای را به مهندسان می‌دهد.

کار طراحی و ساخت خودروی تازه از سال ۲۰۱۲ آغاز گردید و اولین نمونه‌ی آن در اوایل پاییز ۲۰۲۲ به تولید رسید و به دنبال آن تست‌های پیست از آن گرفته شد. آئودی R18 e-tron Quattro تازه مفهومی مشابه با نمونه‌های قبلی خود دارد، ولی همچنین شامل راه حل‌های ابتکاری دقیق و یک سیستم اضافی هیبرید می‌باشد.

Audi R18 e-Tron Quattro 2014
در مرکز خودرو یک موتور دیزلی V6 TDI پیشرفته وجود دارد که توسط دو سیستم هیبریدی تکمیل می‌شود و نیروی مورد نیاز چرخ‌های عقب خودرو را تامین می‌کند. موتور دارای یک توربوشارژر الکتریکی (ERS-H – گرمای سیستم بازیابی انرژی) و یک سیستم که انرژی تبدیل شده از حرارت را ذخیره می‌کند می‌باشد. سیستم هیبریدی دوم نیروی مورد نیاز محور جلو را تأمین می‌کند و مجهز به ERS-K (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) می‌باشد که انرژی جنبشی را ذخیره می‌نماید. R18 e-tron Quattro همچنین دارای یک سیستم ذخیره سازی انرژی توسط چرخ لنگر (فلایویل) بهینه سازی شده می‌باشد.

این خودرو ممکن است از نظر ظاهری شبیه به R18 سال قبل باشد، اما آئودی می‌گوید که بدنه‌ی آن ۱۰۰ میلی متر باریک‌تر و ۲۰ میلی متر بلندتر شده است و دارای کابین راننده‌ی بزرگ‌تری می‌باشد. تمام این تغییرات و سایر امکانات سبب می‌شوند تا این خودرو نیروی محوری رو به پایین (Downforce) کمتری تولید کند.

۲۶

آذر


Audi R18 e-Tron Quattro


آرش نهندیان فرد، کارشناس شیمی محض، مترجم خبرها دنیای اتومبیل ها و موتورسیکلت ها


آئودی ماشین مسابقه ای هیبریدی


فیسبوک


۳۲۱ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.