آئین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی ابلاغ شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در بخشنامه احمد تویسرکانی آمده است:مدیران کل استانها در اجرای مواد ۲و۳ آئین نامه سریعا هماهنگی و اقدامات لازم جهت تشکیل و ساماندهی دبیرخانه و معرفی اعضای هیاتها را معمول و حوزه ماموریت خود را مهیای پذیرش و بررسی درخواست های متقاضیان سند رسمی کنند.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد کشور تصریح کرد:دفتر توسعه فنآوری اطلاعات سازمان در اسرع وقت آخرین بررسی ها و هماهنگی لازم جهت پذیرش اینترنتی تقاضای صدور سند رسمی را مطابق آئین نامه به عمل آورده و نتیجه را گزارش کنند.

در این بخشنامه همچنین اضافه شده است :معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، پیگیری و هماهنگی لازم جهت ساماندهی و تامین منابع دبیرخانه های سراسر کشور و ساز و کارهای قانونی دریافت و پرداخت وجوه قانونی مذکور در مصوبه را فراهم نمایند.’ معاون امور اسناد در اجرای تبصره ۱ ماده ۴ آئین نامه نیز هماهنگی و اقدامات لازم جهت آموزش دفاتر اسناد رسمی را به عمل آورند’.

تویسرکانی همچنین از معاون امور املاک سازمان خواست ،جهت اجرای سریع و دقیق قانون و آئین نامه مربوطه پیگیری و نظارت مستمر خود را معمول دارند.

اجتمام *۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۰۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.