آئین وداع و تشییع پیکر مرزبان شهید هرمزگانی برگزار شد

ایسنا/هرمزگان صبح امروز(۱۰ بهمن ماه) آئین وداع و تشییع پیکر مرزبان شهید هرمزگانی با حضور مسئولان لشکری و استانی برگزار شد.

مراسم وداع و تشییع پیکر پاک شهید واعظی تختی از ساعت ۸ صبح امروز دهم بهمن ماه با حضور مسئولان مرزبانی، انتظامی، استان و همرزمان و خانواده معظم شهید از محل ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان برگزار و برای خاکسپاری به زادگاه شهید در گلزار شهدای شهر تخت منتقل شد.

بامداد نهم بهمن ماه در درگیری مرزبانان پایگاه دریابانی قشم  با قاچاقچیان یکی از مرزبانان این شهرستان به نام استواریکم “حسن واعظی تختی” به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در راستای مبارزه با قاچاق  اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی قشم حین گشت زنی در مرزهای آبی این شهرستان با تعداد زیادی شناور حامل کالای ممنوعه و قاچاق که بصورت گروهی درحال حرکت به سمت نوار مرزی بوده برخورد می کنند. مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی توجهی و  تمرد از قانون، یک فروند از شناورهای قاچاقچیان با نیت صدمه زدن به شناور سازمانی و جان پرسنل حمله ور شده که در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، احدی از مرزبانان به نام استواریکم «حسن واعظی تختی» به دلیل برخورد شدید با شناور مجروح و این مرزبان شجاع  به درجه رفیع شهادت نایل گردید و به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان هرمزگان پیوست.

 شناور مهاجم از محل متواری شد و تلاش ماموران برای دستگیری آنان ادامه دارد. دراین درگیری دو تن دیگر از مرزبانان به شدت مجروح و دربیمارستان درحال مداوا هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.