آبیاری سنتی و گرانی نهاده های کشاورزی دشمن تولید داخلی

چهارشنبه ۱۷ خرداد – ۰۵:۰۹:۲۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه کشاورزان بدون هیچ مشکلی حاضر به تولید بیشتر با بهترین کیفیت هستندودولت باید با یک برنامه‌ریزی کاربردی تسهیلات ویژه ای را برای سرمایه‌گذاران در این بخش مهیا کند ، گفت : تنها با کنترل نرخ نهاده های کشاورزی واستفاده بهینه از منابع آبی می توانیم صنعت کشاورزی را در این حوزه انتخابیه توسعه دهیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت، محمد حسین قربانی، افزود: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به عنوان حلقه تمام کننده زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، نقشی اساسی در توسعه پایدار بخش کشاورزی داشته و از ایجاد ضایعات در محصولات کشاورزی جلوگیری می کند.
نماینده مردم  آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد : عدم حمایت دولت از بخش کشاورزی ، تاثیرات نامطلوبی بر اشتغال، مسائل اجتماعی و زندگی مردم وارد می کند و از این رو دولت باید با برنامه‌ریزی کارآمد، مشکلات کشاورزان را برطرف کند.
وی ادامه داد: روش‌های نوین کشاورزی را باید جایگزین روش‌های سنتی قدیمی کرد، این امر موجب می‌شود که در مصرف آب به نحو چشمگیری در اراضی کشاورزی صرفه جویی شود.
قربانی افزود : دولت باید با یک برنامه ریزی کلان مشکلات کشاورزان این قشر زحمت کش را برطرف کند تا این قشر بدون هیچ مشکلی به کاشت و داشت و برداشت محصولاتشان بپردازند.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس یاد آور شد : کم آبی زیان‌های چشمگیری به کشاورزی ما وارد کرده است و رواج استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین می‌تواند تا حد زیادی کشور را در برابر تکرار چنین مشکلاتی  محفوظ نگه دارد و از این رو در صورت ناتوانی دولت در حل بحران کم آبی این جریان می‌تواند به مشکلات اقتصادی جدی بیا‌نجامد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۶۱۷۰۹۲۳۶۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.