آتشفشان گردشگران را از اندونزی فراری داد

با افزایش فوران یک کوه آتشفشانی در اندونزی که در روزهای گذشته به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده بود، گردشگران مجبور به فرار از چندین مقصد گردشگری این کشور شدند.

ایسنا: در شرایطی که مقامات صنعت گردشگری کشور اندونزی، روز سه‌شنبه از کاهش شش درصدی گردشگران این کشور خبر داده بودند، با افزایش فوران یک کوه آتشفشانی در اندونزی که در روزهای گذشته به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده بود، گردشگران مجبور به فرار از چندین مقصد گردشگری این کشور شده‌اند.

به گزارش برناما، فوران گدازه‌ها از کوه ‌«آناک کارکاتو» دولت اندونزی را مجبور کرده علاوه بر تخلیه چندین منطقه گردشگری و چندین فرودگاه، مانع از حضور گردشگران در نزدیکی این آتشفشان شود، این در حالیست که فوران ۴۰۰ متری مواد مذاب و همچنین جریان باد در منطقه موجب پراکنده شدن خاکسترهای آتشفشانی تا شعاع ۸۰ کیلومتر و لغو بسیاری از پروازها بدلیل احتمال صدمه دیدن موتور هواپیماها از خاکسترهای آتشفشانی شده است.

فرار گردشگران از چندین مقصد گردشگری اندونزی در شرایطی روی می‌دهد کارشناسان علت اصلی کاهش گردشگران این کشور در ماههای اخیر را افزایش تلاشهای کشورهای همسایه اندونزی برای جذب بیشتر گردشگر می‌دانند که کاهش گردشگران این کشور را در پی داشته است.

اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان سعودی و برونئی بوده که مقصد بیشتر آنها جزیره زیبای «بالی» است.

این کشور بدلیل آب‌ و هوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال، میزبان گردشگران اروپایی است، که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد، این در حالیست که اندونزی در سال ۲۰۱۱ میزبان هشت میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر بود و این امر بیش از هشت میلیارد دلار ارز وارد چرخه‌ی اقتصادی این کشور کرد.

کارشناسان دلیل اصلی رشد چشم‌گیر تعداد گردشگران اندونزی در سالهای اخیر را، پایین بودن نرخ اقامت در هتل‌های این کشور می‌دانند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.