آتش بس بمناسبت «عیدقربان» در سوریه

 

 

 

جام بین الملل؛ خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد: «نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، بمناسبت “عید قربان” خواستار آتش بس در این کشور شد.»

آقای “اخضر ابراهیمی” که به تهران سفر کرده است، امروز پس از دیدار با “سعید جلیلی” دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عازم بغداد می شود تا با “نوری المالکی” نخست‌وزیر عراق دیدار کند.

بر پایه گزارش تکمیلی جام بین الملل؛ شبکه العربیه (AlArabiya) از قول دکتر “عمار القربی” رئیس کنگره تغییر ملی سوریه، اعلام کرد که “اخضر ابراهیمی” برای گسیل نیروهای حافظ صلح به سوریه هیچ طرحی ندارد. رئیس کنگره تغییر ملی سوریه گفته است که این را در مکالمه با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از خود وی شنیده است.

این در حالی است که منابع غربی پیش تر از تقاضای آقای ابراهیمی برای آغاز مأموریت صلحبانان یونیفل در سوریه خبر داده بودند. روزنامه انگلیسی “دیلی تلگراف” نوشته بود: «اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، درصدد ارائه طرحی برای اعزام نیروی حافظ صلح متشکل از سه هزار سرباز با مشارکت سربازان کشورهای اروپایی به سوریه به منظور نظارت بر آتش‌بس در آینده است.»

منبع: جام نیوز


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.