آتش نشان فداکار ایرانی عنوان شهید گرفت

کدخبر: ۵۸۸۴۴

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد – ۰۲:۱۴

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

از سوی رسانه های قطری/

آتش نشان فداکار ایرانی عنوان شهید گرفت

آتش نشان جوان ایرانی هنگام نجات حادثه دیدگان در آتش سوزی بزرگ قطر، به شهادت رسید.
به دنبال بروز حادثه آتش سوزی مهیب در مجتمع بزرگ تجاری ویلاجیو در شهر دوحه قطر ۱۹نفر از اتباع مقیم قطر که اکثریت آنان را کودکان تشکیل می دادند کشته شدند که در بین این قربانیان یکی از ماموران ایثارگر ایرانی به نام شهید محمود پولادی از استان بوشهر نیز حضور داشت.
این آتش نشان از خودگذشته به هنگام بروز آتش سوزی مهیب، برای نجات جان انسان های محاصره شده در دود و آتش بی محابا به استقبال مرگ رفت و بار دیگر رشادت و از خودگذشتگی ایرانیان را در نجات جان دیگران زبانزد خاص و عام کرد.
حادثه از این قرار بود که ساعت ۱۱صبح دوشنبه ۸ خردادماه آتش سوزی گسترده ای بازار و مجتمع تجاری- تفریحی ویلاجیو در غرب دوحه را دربر گرفت. شدت آتش سوزی به حدی بود که کودکان حاضر در مهد کودکی که در این مرکز تجاری قرار داشت در محاصره آتش گرفتار شدند. در میان کشته شدگان ۱۳کودک و ۴ معلم زن به چشم می خوردند.
محمود پولادی ۲۶ ساله که همزمان با تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه یمن به عنوان آتش نشان در شهر دوحه نیز مشغول کار بود، در جریان این حادثه پس از نجات ۵ کودک از میان شعله های سرکش آتش جان خود را از دست داد.
رسانه های قطری به این جوان ایرانی عنوان شهید دادند و این در حالی بود که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، ولیعهد قطر نیز ضمن حضور در منزل آتش نشان فداکار با خانواده او ابراز همدردی کرد.

کیهان

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.