آثار کارتونیست‌های ۳۳ کشور جهان روی دیوار رفت

با موضوع فلسطین:

هنر > کاریکاتور
برگزیدگان مسابقه بین‌المللی کارتون «بازگشت به خانه» معرفی شدند و نمایشگاهی از آثار راه یافته به این مسابقه در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافت.

به گزارش فارس، نمایشگاه کارتون «بازگشت به خانه» شامل آثاری از کارتونیست‌های ۳۳ کشور دنیاست که آثارشان را با موضوع بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و اعتراض به اشغال بیت‌المقدس در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته‌اند.

غفوری دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به مناسبت حرکت جهانی کاروان بیت‌المقدس برگزار شده است، کاروانی که زمستان گذشته مرکب از نمایندگان ۸۰ کشور دنیا با ادیان مختلف بود و با شعار آزادی بیت‌المقدس و رهایی فلسطین به سمت بیت‌المقدس حرکت کردند، اما آن چه منجر به ماندگاری این حرکت عظیم می‌شود، رویدادهای هنری برای بیان پیام این حرکت به جهانیان بود و این مسابقه در همین راستا شکل گرفت.

وی محورهای این مسابقه را «حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های مادری» و «اعتراض به اشغال بیت‌المقدس به عنوان سرزمین مقدس تمام ‌ادیان» عنوان کرد و افزود: این مسابقه با همکاری خانه کاریکاتور شکل گرفت و فراخوان آن اعلام شد و حدود ۵۰۰ اثر از ۱۷۴ هنرمند ۳۳ کشور دنیا به دبیرخانه این مسابقه رسید که در نهایت ۴۴۹ اثر مورد داوری قرار گرفت و حدود ۱۱۰ اثر به نمایشگاه راه یافت.

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی امت واحده با اشاره به هنرمندان غیر مسلمانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند، گفت: حضور هنرمندان غیر مسلمان در این مسابقه نشان می‌دهد که هنرمندان فارغ از مباحث دینی به لحاظ انسانی با موضوع اشغال سرزمین فلسطین از سوی اسرائیل مخالفند و این مخالفت خود را در آثارشان تصویر کرده‌اند.‌

در ادامه این مراسم برگزیدگان هزار دلاری این مسابقه معرفی شدند، هیئت داوران متشکل از مارسیو لیته از برزیل، هیکابی دمیرچی از ترکیه به همراه محمدحسین نیرومند، ابوالفضل محترمی و محمدرضا دوست محمدی از ایران جوایز هزار دلاری این مسابقه را به مسعود ضیایی، بهمن جلالی و مهدی عزیزی از ایران اهدا کردند.

همچنین بر اساس آراء هیئت داوران این مسابقه، همایون محمودی ایرانی مقیم انگلستان، آریف سوتریستانتو از اندونزی، فخرالدین دوست محمدی از ایران، لوک دسچیمیکر از بلژیک و سعید صادقی از ایران مورد تقدیر قرار گرفتند.

این نمایشگاه تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در ایام ماه رمضان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از این آثار بازدید کنند.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۷ مردادماه نیز به مناسبت راهپیمایی روز قدس برای بازدید علاقمندان دایر است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.