آخرین وضعیت وام‌های مسکن خبرنگاران

مدیر عامل بانک مسکن در مورد وضعیت وام‌های مسکن خبرنگاران با ارائه‌ توضیحاتی عنوان کرد: وقتی مجوز این کار را بدهند، دیگر این اقدام برای ما تکلیف است و تا جایی که در توان ما باشد، در خدمت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هرچند چند ماهی از وعده‌‌دادن وام‌های مسکن به خبرنگاران می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد هنوز این پروسه وارد فاز اجرایی نشده است.

پیش از این رییس کل بانک مرکزی در اواسط خرداد ماه (۱۶ خرداد ماه) اعلام کرده بود که مصوبه دریافت تسهیلات مسکن به زودی در هفته آینده از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل مشخص شده و حتی بانک مسکن ابلاغ می‌شود که برای ساخت ۴۵ میلیون تومان و برای خرید ۳۰ میلیون تومان است.

با وجود این، مدیر عامل بانک مسکن به صراحت در این مورد سخن نمی‌گوید و پاسخ به این سوال را چند روزی است که به تاخیر انداخته است.

اما وی در مورد موضوعات دیگر مربوط به وام مسکن خبرنگاران توضیحات مختصری داده است.

قدرت‌الله شریفی در گفت‌وگوی کوتاه خود با ایسنا می‌گوید: اگر این موضوع را ابلاغ کرده باشند، ما در خدمت هستیم و مجوز ‌دادن این کار مهم است.

وی ادامه می‌دهد: وقتی مجوز بدهند، دیگر انجام این کار تکلیف است و ما هم سعی می‌کنیم تا آنجایی که در توان ما باشد، در خدمت باشیم.

شریفی در مورد میزان منابع لازم برای اجرای این وعده تصریح کرد: برای ما مجوز مهم است نه میزان وام.

هر چند رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که نحوه دریافت وام مسکن برای خبرنگاران براساس ثبت در سامانه سما نیست بلکه خبرنگاران با در دست داشتن معرفی‌نامه از رسانه‌های خبری خود می‌توانند به بانک‌های عامل مراجعه کنند اما محاسبه حداقلی از تعداد خبرنگاران نشان می‌دهد که اجرای این طرح حداقل ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

طبق آخرین اعلام سامانه‌ سما بیش از هشت هزار خبرنگار در این سامانه ثبت‌نام شده‌اند که اگر حداقل وام خبرنگاری معادل ۳۰ میلیون تومان برای هر کدام از آنها در نظر گرفته شود، ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.