آخرین آمار از ساخت و ساز مسکن ویژه/ قیمت زمین متری ۲٫۵ میلیون تومان

۱۱خردادماه،

در پایگاه اینترنتی تهرانسر ساخت ۲ هزار و ۵۶۰ واحد در دستور کار قرار دارد که مساحت خالص هر یک از این واحدها ۱۰۵ متر مربع است و با متری ۵۴۰ هزار تومان ساخته شده می شوند.

به گزارش Consbank، به نقل از مهر، فاز اول پروژه مسکن ویژه تهران از سال قبل در پایگاه اینترنتی تهرانسر آغاز شد که براین اساس ساخت  ۲ هزار و ۵۶۰ واحد به اجرا  رسید و اولین سری واحدها در تیرماه امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

مساحت خالص هر یک از واحد های مسکن ویژه تهرانسر ۱۰۵ متر مربع است و مساحت ناخالص این واحدها با احتساب مشاعات (انباری و پارکینگ و…) به ۱۴۷ متر مربع می رسد.

در حال حاضر ساخت واحدهای این پایگاه اینترنتی با متری ۵۴۰ هزار تومان انجام می گردد  و نرخ زمین در این پایگاه اینترنتی متری ۲٫۵ میلیون تومان محاسبه شده است این در حالی است که قیمت کنونی آپارتمان ها در این منطقه بیش از این رقم است.

در مجموع ۱۵ هکتار از پایگاه اینترنتی تهرانسر برای کاربری مسکونی انتخاب شده است و سایر اراضی این پایگاه اینترنتی در بخش تجاری خدماتی ۱۲ هزار و ۷۸۴ مترمربع، آموزشی ۹ هزار و ۹۷۰ متر مربع، درمانی بهداشتی ۲ هزار و ۲۳۰ مترمربع، خدماتی اداری انتظامی ۵ هزار و ۷۶۰ متر مربع، فرهنگی مذهبی ۲ هزار و ۷۴۰ متر مریع و تأسیسات و تجهیزات عمومی ۴ هزار و ۵۳۰ متر مربع است.

متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر می توانند برای رفع نقص پرونده های خود به محل این پایگاه اینترنتی در تهرانسر مراجعه کنند که البته این دسته از متقاضیان باید پس از دریافت پیامک از اداره کل راه و شهرسازی برای بازدید آپارتمان های نمونه به این پایگاه اینترنتی مراجعه کرده و نواقص پرونده شان را برطرف کنند. کارشناسان مربوطه در روزهای عادی از ۹ صبح و جمعه ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ عصر برای بازدید و رفع نقص پرونده در سایت تهرانسر حضور دارند

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی در صورت افزایش متقاضیان مسکن ویژه، ساخت این واحدها در پایگاه اینترنتی های دیگر از جمله آتی شهر و حکیمیه ادامه پیدا می کند.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.