آخرین خدمات روانشاختی به زلزله زدگان

ممتاز نیوز: معاون مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی آخرین اقدامات و خدمات روانشناختی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

فاطمه ذکایی فر در گفتگو با مهر در مورد آخرین اقدامات انجام شده روانشناختی و خدمات مشاوره  به زلزله زدگان آذربایجان شرقی افزود: پس از وقوع زلزله ارائه خدمات به زلزله زدگان از سوی سازمان آغاز شد و در این راستا تیم های آموزش دیده در قالب گروه های سیار اورژانس اجتماعی به ارایه کمک های اولیه روانشناختی و کمک در جهت تامین نیاز های اولیه با تاکید بر توانمندی های فردی پرداختند.

وی گفت: در مجموع  ۱۲۴ تیم روانشناختی در منطقه حاضر شده و خدمات ارائه دادند و از ۲۹۷ روستای شهرستان های اهر، هریس و ورزقان، ۲۴۷ روستا مورد ارزیابی و ارائه خدمات اولیه قرار گرفت که ۲۴ روستای باقی مانده به دلیل صعب العبور بودن ومابقی بدلیل عدم آسیب زلزله در مرحله بعدی اقدامات قرار گرفتند.
 معاون مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در سه شهرستان عنوان شده ، پایگاه های موقت ارایه خدمات مشاوره و روانشناختی مستقر شده است، تاکید کرد: اطلاعات به دست آمده در قالب فرم های ثبت اطلاعات  و تهیه نرم افزار آماری خاص خود مورد ارزیابی و تحلیل برای مرحله بعد قرار گرفت.
 
ذکایی فر گفت:کودکان نیز برنامه هایی در قالب استقرار مهد های کودک سیار و توزیع اسباب بازی  و وسایل نقاشی اقدام شد.
 
به گفته وی ، سازمان در نظر دارد با تشکیل مراکز سلامت روان محلی و ارایه خدمات مشاوره از طریق مراکز مشاوره عمومی خدمات فوق را در منطقه تداوم بخشد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.