آخرین روایت همسر عرفات از مرگ وی

۰۴ تیرماه ۱۳،

در حالی که هنوز نتیجه تحقیقات از پیکر یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام نشده، گمانه زنی ها انگشت اتهام را به سوی اسرائیلی ها نشانه رفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت مصاحبه ای با “سهی عرفات” همسر یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان انجام داده است.

این روزنامه می نویسد: در سال ۲۰۰۴ شایعات در مورد سبب مرگ یاسر عرفات افزایش یافت، بعضی از اشخاص سبب مرگ وی را حمله قلبی یا مسمومیت غذایی بر اثر ماده پلونیوم یا ابتلا به ویروس ایدز عنوان کردند.

بنا به درخواست بیوه عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین نبش قبر شد و به زودی نتایج حاصل از تحقیقات از پیگر وی اعلام خواهد شد.

درخواست سهی عرفات پس از آن مطرح شد که گزارشی دربارهٔ وجود ماده سمی پولونیم ۲۱۰ در لوازم شخصی عرفات انتشار یافت.

از این ماده سمی برای کشتن “الکساندر لیتویننکو” جاسوس سابق روسیه در لندن در سال ۲۰۰۶ استفاده شده است.

این روزنامه می نویسد: صورت اثبات مسمومیت عرفات با ماده پلوتونیوم ۲۱۰، انگشت اتهام به سوی شمار معدودی از جمله بعضی از سران رژیم اسرائیل نشانه خواهد رفت.

سهى عرفات به خبرنگار ایندیپندنت در مالت گفت: نمی توانم کسی را متهم به قتل همسرم کنم، منتظر اعلام نتایج تحقیقات می مانم و در صورت مثبت بودن نتایج، موضوع را به دادگاه جنایی بین المللی ارجاع می دهم.

نبش قبر یاسر عرفات صبح روز سه شنبه هفتم آذرماه ۱۳۹۰ در مقبره وی در رام الله در کرانه باختری انجام شد. جسد وی را از مقبره به مسجدی در نزدیکی همان مکان انتقال دادند و نمونه هایی از پیکر وی به پزشکان و کارشناسان تشخیص جرم فرانسوی، سوئیسس و روسی تحویل داده شد.

پیش از آن بعضی از وسایل شخصی عرفات نیز به کارشناسان تحویل داده شده بود.

سهی عرفات گفت: نتایج این آزمایشات زمانی اعلام می گردد که دخترم “زهوه” تحصیلاتش را به پایان می رساند و مهم است که حقیقت را دربارهٔ سبب مرگ پدرش بداند.

اندیپندنت در مقاله ای دیگر با عنوان “چرا عرفات پس از چندین سال ریاست بر حکومت خودگردان و در آستانه بازنشستگی به قتل رسید؟ ” می نویسد: ” شائول موفاز” وزیر دفاع سابق اسرائیل یک سال پیش از مرگ عرفات در کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با آریل شارون اول وزیر سابق اسرائیل به صورت محرمانه به وی گفته بود باید از شرعرفات خلاص شویم. اما او نمی دانست صدایش از میکروفون پخش می گردد.

به اعتقاد نویسنده این مقاله عرفات بخش بسیاری از زندگی خود را در مبارزه علیه شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی به سر برد و به همین سبب دشمنان بسیاری داشت. وی در سال ۱۹۶۹ به ریاست تشکیلات خودگردان رسید و تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۰ در این سمت باقی ماند.

یاسر عرفات در اکتبر سال ٢٠٠۴ به شدت بیمار شد، ابتدا بیماری وی آنفلوانزای شدید اعلام شد، اما با شدت گرفتن بیماری برای درمان به بیمارستان نظامی ” پرسی ” در حومه پاریس انتقال یافت.عرفات پس از انتقال به پاریس پس از مدت کوتاهی به کما رفت و در روز ١١ نوامبر در گذشت.

پس از مرگ وی پزشکان با وجود انجام انواع آزمایش ها نتوانستند سبب اصلی بیماری او را تشخیص دهند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.