آخرین وصیت کیم جونگ ایل به دانشمندان هسته ای

 دو روزنامه ژاپنی فاش کردند که “کیم جونگ ایل” رهبر سابق کره شمالی در زمان حیاتش به دانشمندان هسته‌ای این کشور دستور داده است که بمب‌های هسته‌ای بیشتری تولید شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اسناد منتشر شده از درون حکومت کره شمالی، کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی به دانشمندان هسته ای خود دستور داده بوده که بمب‌های هسته‌ای بیشتری بسازند.

روزنامه “مایینچی شیمبون” ژاپن و روزنامه “توکیو شیمبون” ژاپن گزارش دادند؛ این دستور نشان می‌دهد که کیم جونگ ایل به مقامات ارشد حزب کارگران کره شمالی چنین دستوری داده است.

براساس این گزارش، در این سند که جزئیات سیاست داخلی و خارجی کره شمالی را نشان می‌دهد کیم جونگ ایل دستور ساخت و تولید تسلیحات هسته‌ای با استفاده از اورانیوم و پلوتونیوم داده است.

دستور ساخت بمب‌های هسته ای بیشتر توسط رهبر سابق کره شمالی، به دنبال بررسی‌های کارشناسان هسته‌ای آمریکا در نوامبر ۲۰۱۰ از تاسیسات غنی سازی این کشور که به دنبال آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ صورت گرفت، صادر شده است.

روزنامه مایینچی گزارش داد: در این سند آمده است که آمریکا و دیگر نیروهای دشمن شکایت می‌کنند که ما سعی میکنیم برای ساخت تسلیحات هسته‌ای اورانیوم تولید کنیم.

رهبر سابق کره شمالی در این سند می‌گوید: حقیقت را بگویید. ما منتظر توسعه تکنولوژی غنی سازی فقط برای مصارف غیرمظامی از جمله تولید برق نیستیم. از نقطه نظر نظامی این یک الزام است که ما باید پلوتونیم و اورانیوم بیشتری برای ساخت بمب‌های هسته‌ای بیشتر تولید کنیم.

این روزنامه همچنین گفت: در این سند اعتقاد بر این است که کیم جونگ اون رهبر جدید کره شمالی نیز استراتژی پدرش را برای توسعه سلاح‌های هسته ای برای محافظت از رژیم دنبال کند.

روزنامه توکیو شیمبون نوشت: این برای اولین بار است که سندی در زمینه دستور برای ساخت بمب هسته‌ای از سوی کیم جونگ ایل صادر و فاش شده است
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.