آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مرحله اول شبکه ملی اطلاعات تا پایان نیمه اول سال جاری اجرایی می شود، گفت: در راستای توسعه فناوری اطلاعات در حال حاضر ۱۶۰ پروژه تحقیقاتی در موسسه تحقیقات ارتباطات تعریف شده است که به صورت برون سپاری در حال اجرا است.
مهندس رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شبکه ملی افزود: شبکه ملی در ۳ مرحله تعریف شده است که تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرایی می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مراحل مختلف این شبکه خاطر نشان کرد: در مرحله اول این پروژه تفکیک شبکه های داخلی از خارجی است که در طی آدرسها و میزبانی های دامنه های اینترنتی به داخل کشور منتقل می شود.
وی زمان اجرای این فاز را تا پایان نیمه اول سال جاری ذکر کرد.
تقی پور با تاکید بر اینکه واژه “اینترنت ملی” ترکیبی اشتباه است، اظهار داشت: اینترنت یک شبکه جهانی است و آنچه در این زمینه مطرح می شود شبکه ملی است که در مراحل مختلف اجرایی می شود.
وی همچنین یادآور شد: پروژه شبکه ملی در راستای افزایش امنیت و ایجاد پهنای باند وسیع در کشور اجرایی می شود.

حمایتهای وزارت ارتباطات از پروژه های تحقیقاتی ICT
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت های این وزارتخانه در زمینه حمایت از پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ادامه داد: یکی از برنامه های این وزارتخانه حمایت از پروژه های تحقیقاتی است که سالانه بودجه هایی برای آن در نظر گرفته می شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۶۰ پروژه تحقیقاتی در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است، اضافه کرد: این پروژه ها در زمینه های سخت افزار و نرم افزار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
تقی پور طراحی و ساخت ترانسپوندرهای ماهواره ها (گیرنده) را یکی از این پروژه های تحقیقاتی نام برد و گفت: این پروژه ها به صورت برون سپاری اجرایی می شود به گونه ای که این پروژه ها از سوی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف و مدیریت می شود و در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اجرایی می شود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.