آخرین وضعیت همکاری خودروسازان ایرانی و هندی

آخرین وضعیت همکاری خودروسازان ایرانی و هندی

آخرین وضعیت همکاری خودروسازان ایرانی و هندی

ممتازنیوز: مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در خصوص آخرین وضعیت توافق صورت گرفته در زمینه همکاری مشترک بین خودروسازان ایرانی و هندی برای طراحی و تولید خودرو، گفت: تاکنون نتیجه جدیدی در این خصوص حاصل نشده است.

رضا مفیدی اظهار کرد: اگرچه در سفر سال گذشته مسوولان سازمان گسترش به هند مذاکراتی با خودروسازان و قطعه‌سازان هندی جهت همکاری مشترک با آن‌ها صورت گرفت، اما تاکنون نتیجه خاصی در این زمینه حاصل نشده است.
وی ادامه داد: البته مذاکرات و توافقات صورت گرفته در آن سفر در چند ماه اخیر همچنان پیگیری شده و چند خودروساز داخلی در حال مذاکره با خودروسازان مطرح هندی در زمینه چگونگی همکاری‌های مشترک در این زمینه هستند.
مفیدی با بیان اینکه رویکرد اصلی طرف ایرانی در مذاکرات با خودروسازان و قطعه‌سازان هندی همکاری در زمینه طراحی خودرو و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه است، خاطرنشان کرد: هنوز قراردادی بین خودروسازان ایرانی و هندی در این زمینه منعقد نشده است. البته به‌طور طبیعی شرایط فعلی نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان سرعت حرکت‌های بلندمدت و زیربنایی اینگونه را کندتر می‌کند.
مدیر صنایع خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: مراودات فعلی بین خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی و هندی مربوط به روال عادی همکاری بین این بنگاه‌ها بوده و ربطی به توافقات ما در این زمینه ندارد.
به گزارش ایسنا، سال گذشته مسوولان ارشد ایدرو در سفر به هند ضمن بازدید از برخی خودروسازان این کشور در خصوص همکاری بین خودروسازان و قطعه‌سازان دو کشور برای سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه طراحی و تولید پلت‌فرم و خودرو مذاکره کرده و به توافقاتی رسیدند که قرار بود از سوی دو طرف دنبال شود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.