آخرین وضعیت کاندیداهای مجلس دهم/تائید صلاحیت ۲۲۹۹ نفر در تهران

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/05/f1938680b41f1cc94eb6c9a7e85122621.jpg
سایت خبری ممتاز نیوز: 

امسال ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر در سراسر کشور برای کاندیداتوری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که برخی از ایشان بر اساس قانون از سوی فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه نسبت به ردصلاحیت خود از سوی هیات اجرایی انتخابات مطلع شده‌اند.

فرایند استعلام مراجع چهارگانه که شامل اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال است، ۱۰ روز به طول انجامید و پس از آن هیأت‌های اجرایی هفت روز فرصت رسیدگی به جواب ها و ارجاع تصمیمات خود به هیأت نظارت را دارند.

داوطلبانی که صلاحیت شان در هیات‌های اجرایی احراز نشده چهار روز مهلت دارند تا شکایات خود را به هیات نظارت استان تحویل داده و پس از آن هیات نظارت استان با همکاری هیات نظارت مرکزی به شکایات این دواطلبان رسیدگی خواهد کرد.

***

در بین برخی از رد صلاحیت شدگان از سوی هیات‌های اجرایی اسامی افرادی از جمله حمیدرضا رسایی و …. به چشم می‌خورد.

برخلاف شایعه‌های ایجاد شده درباره منتجب‌نیا صلاحیت قائم مقام حزب اعتماد ملی برای شرکت در انتخابات پیش رو تأیید شده است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها هم گفت: هیچ شخصیت اصلاح طلب برجسته‌ای در تهران رد صلاحیت نشده است.

***

آمار تایید صلاحیت در حوزه‌های مختلف کشورمان نیز به این شرح است:

– رئیس ستاد انتخابات تهران،‌گفت: در مجموع در شهرستان تهران صلاحیت ۱۱۵ نفر احراز نشد. ۲۸ نفر هم انصراف داده‌اند و در مجموع صلاحیت ۲ هزارو ۲۹۹ نفر تأیید شد.

– ۱۴۰ نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قمطبق مستندات و استعلام از مراجع ۴گانه تائید صلاحیت شدند.

– ۳۴ نفر از افراد ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس دوره دهم ازحوزه بویراحمد و دنا بعد از استعلام از مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت شدند.

– ۱۱۶ نفر در شهرستان کرمانشاهداوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند که دو نفر از آن ها انصراف داده و صلاحیت ۱۳ نفر نیز در هیات های اجرایی احراز نشد.

– فرماندار شهرستان کهگیلویه از تایید صلاحیت ۵۰داوطلب انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه خبر داد.

– از مجموع ۸۵۴ داوطلب ثبت نامی در ۱۲ مرکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی فقط صلاحیت ۳۱ نفر در بررسی های هیاتهای اجرایی تایید نشد.

– ۲۹۵ نفر در استان کرمانشاه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که پس از پایان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی شهرستان‌های استان ۲۳۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۴۸ نفر نیز احراز نشد. همچنین تاکنون ۹ داوطلب انصراف داده‌اند.

– طی روز گذشته جلسه هیات اجرایی انتخابات در شهرستان بجنورد تشکیل شده و صلاحیت ۵۹ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید شده است. دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده‌اند.

– در دوره دهم ۳۰۵ کاندیدا از مازندران برای انتخابات نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۱ نفر انصراف دادند و ۴۵ نفر رد صلاحیت شدند.

– در استان لرستان ۷ نفر از کاندیداها قبل از اعلام نتایج رسیدگی هیات‎های اجرایی به صلاحیت‎ها از کاندیداتوری انصراف دادند. از ۳۰۰ کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی، تعداد بسیار اندکی توسط هیئت‎های اجرایی رد صلاحیت شده‏‎اند.

– در مجموع ۱۲ داوطلب از حضور در انتخابات مجلس دهم در هرمزگان انصراف داده‌اند. براساس نتایج اعلام شده در خصوص ۱۰۱ داوطلب، صلاحیت ۷۲ داوطلب تایید و ۱۷ نفر رد شده است.

فرماندار کرج از تایید صلاحیت ۲۱۱ نفر ، رد صلاحیت ۱۷نفر و انصراف سه نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

– براساس نتایج اعلام شده در خصوص ۶۴۵ داوطلب استان فارس ، صلاحیت ۵۷۹ داوطلب تایید و ۴۱ نفر رد شده است.

– تعداد ۶۲۳ نفر جهت کاندیدا شدن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، صلاحیت ۴۲ نفر احراز نشد و با ۱۸ انصرافی، در نهایت صلاحیت ۵۶۳ کاندیدا تایید شد.

– در مدت زمان رسمی اعلام شده جهت ثبت‌نام ۳۴۴ نفر جهت نمایندگی مجلس از استان مرکزی ثبت نام کردند. تعداد نامزدهای انتخابات مجلس قبلا ۳۴۲ نفر عنوان شده بود. دو نفر از خارج از کشور نسبت به ثبت نام اقدام کرده بودند که این آمار در آخرین لحظات به ما اعلام شد و براین اساس تعداد ثبت‌نام‌شدگان به ۳۴۴ نفر رسید. در مجموع ۱۲ شهرستان استان ۲۳ نفر از گردونه انتخابات خارج شده‌اند که معادل حدود هفت درصد کل ثبت‌نام‌شدگان است. از این تعداد ۱۴ نفر رد صلاحیت شده، ۸ نفر انصراف داده و یک نفر فوت شده است. رد صلاحیت شده‌ها حدود ۴٫۳ درصد از کل ثبت نامی‌ها را تشکیل می‌دهند.

– در استان گلستان از بین ۳۰۵ داوطلبی که برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده‌اند، صلاحیت ۱۸ نفر در هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه مورد تایید واقع نشده است.

– رییس ستاد انتخابات خراسان‌ شمالی از تایید صلاحیت ۹۰ کاندیدای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات اجرایی در استان خبر داد.

– از مجموع ۱۵۳ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ انتخابیه‌ استان قزوین، ۳ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۳۵ نفر از سوی هیئت‌های اجرایی استان احراز شد.

– ۹۵٫۵ درصد از ۲۰۳ نفری که برای نامزدی نمایندگی مجلس از استان اردبیل نام نویسی کرده بودند، از هیات‌های اجرایی تاییدیه گرفتند.

– براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت‌ها در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان از میان ۲۱۳ نفر داوطلب، ۱۷۶ نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

– صلاحیت ۳۳۵ نفر معادل ۹۴ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

– اسامی همه کاندیدای ثبت نام شده در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج مورد تایید اعضای هیات اجرایی قرار گرفت.

– تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در هیأت‌های اجرایی در سطح استان زنجان در این مرحله ۱۷۴ اعلام شده است و ۱۴ نفر نیز مورد تأیید قرار نگرفته‌اند.

– صلاحیت ۳۲ نفر از داوطلبان در هیات‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی احراز نشد.

– رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از رد صلاحیت کمتر از ۱۰ درصد داوطلبان انتخابات در این استان خبر داد. ۹۸ نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس در این استان تایید صلاحیت شدند.

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.