آذربایجان غربی استان موفق در اجرای طرح های مرزبانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر پنجشنبه در جمع نیروهای انتظامی آذربایجان غربی افزود: این استان با وجود هم مرزی با سه کشور ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان و عراق توانسته است نام خود را به عنوان یکی از استان های امن کشور ثبت کند.

وی با قدردانی از تمام عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی برای برقراری امنیت پایدار در این منطقه مهم از کشور اظهار داشت: تلاش این دست اندرکاران به صورت شبانه روزی موجب شده تا مولفه های امنیتی آذربایجان غربی سال به سال بهتر شده و به سمت تعالی پیش برود.

احمدی مقدم با بیان اینکه جلب مشارکت اجتماعی مهمترین عامل توسعه امنیت در جامعه امروزی است تاکید کرد: پلیس امروز به دنبال جلب و توسعه مشارکت عمومی است که این امر بخش مهمی از توان ناجا را به خود اختصاص داده است.

وی سرمایه مادی، سرمایه معنوی و سرمایه اجتماعی را سه عامل اساسی در کارکرد هر سازمان عنوان کرد و ادامه داد: امروزه در پلیس ایران، علاوه بر سرمایه های مادی که تامین کننده ابزار مورد نیاز است، سرمایه معنوی به عنوان عامل محرک و سازنده مطرح است.

جلب مشارکت اجتماعی مهمترین هدف پلیس

احمدی مقدم اضافه کرد: سرمایه اجتماعی نیز در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته که جلب مشارکت عمومی و مردمی در اجرای برنامه های مختلف و توجه به خواسته ها و انتقادات آنها یکی از شاخصه های آن به شمار می رود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شعار امسال هفته ناجا را “سرمایه اجتماعی مایه اقتدار ماست” اعلام کرد و گفت: اقتدار نیروی انتظامی در جامعه امروزی از زاویه اعتماد و رضایت مردم از این سازمان حاصل می شود.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه تاسیس فرماندهی مرزبانی پاسخگویی به یکی از نیازها و درخواست های مردمی بوده است، اظهار کرد: با تشکیل این فرماندهی مبارزه با قاچاق کالا از مرزها و توجه به تولید داخل بیش از پیش مورد توجه واقع شد که توانست نتایج پرباری را نیز به همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این آیین با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت امنیتی استان گفت: وضعیت امنیتی بسیار مناسب استان نتیجه عملکرد تمام دست اندرکاران و عوامل از جمله نیروهای انتظامی، مرزبانی، امنیتی و نظامی است.

سردار محمدعلی نصرتی اضافه کرد: در این راستا رسانه های گروهی استان آذربایجان غربی نیز یار و مددکار عاملان نظم و امنیت بودند که باید از عوامل آنها نیز قدردانی کنیم.

وی وجود پلیس مقتدر را از توفیقات هر نظامی در دنیای امروزی عنوان کرد و ادامه داد: پلیس نماد اقتدار ملی است و ایران اسلامی با عنایات ویژه الهی از پلیسی مقتدر و توانا بهره مند است.

سردار نصرتی آینده پژوهی را از مهمترین راهبردهای نیروی انتظامی در سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تا از بسیاری از ناامنی ها پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف توسط پلیس در کشور، از برنامه ریزی های فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی برای استمرار در اجرای این طرح ها خبر داد و افزود: طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق و شرارت با دقت تمام در این استان اجرایی می شود.

در پایان این مراسم یگان های نمونه انتظامی و مرزبانی استان از مقابل کلام الله مجید و تمثال مبارک رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و بارها مورد تقدیر فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.