آرامش قیمتی “مسکن” تنها در سه ماه ابتدایی سال/ “تسهیلات” جوابگوی ۲۰ درصد قیمت مسکن

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عقبایی گفت:‌پیش بینی ما برای قیمت مسکن در سال ۹۳ آن است که در سه ماه ابتدایی سال قیمت ها افزایش نمی یابد.

حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در سه ماه آخر  سال ۹۱ شاهد افزایش نا منتعارف قیمت مسکن بوده ایم ،گفت:  افزایش نا متعارف قیمت مسکن و در سال ۹۱ سبب ایجاد رکود در سال ۹۲ تا پایان سال گردید.

وی با اشاره به اینکه  در سه ماه پایانی امسال قیمت مسکن نسبت به سه ماه پایانی سال ۹۱ کاهش یافته است،گفت:متقاضیان می توانند بودن هیچ دغدغه ای معاملات خود را با توجه به ثبات قیمت انجام دهند.

مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در ادامه اظهار داشت: پیش بینی ما برای قیمت مسکن در سال ۹۳ آن است که در سه ماه ابتدایی سال قیمت ها  افزایش نمی یابد..
عقبایی در ادامه تصریح کرد: امید واریم با رونمایی  طرح های جدید در سال آینده حجم  معاملات مسکن افزایشو رونق به بازار مسکن بازگردد.

وی در ادامه توضیح داد: حجم معاملات و رونق در بازار مسکن نقش موثری در توسعه اقتصاد کشور دارد.

مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن اثر گذار بر بازار مسکن است گفت: در حال حاضرتسهیلات مسکن  جوابگوی خرید مسکن در کلان شهرها نیست ،و کمتر از ۲۰ درصد قیمت خرید را پاسخ می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات را داده ایم و در صورتی که نرخ تسهیلات در کلان شهرها افزایش یابد عدالت اجتماعی در شهرها فراهم می شود.

عقبایی در ادامه توضیح داد: دولت، مجلس و شورای پول واعتبار سعی افزایش نرخ تسهیلات مسکن  باید داشته باشند و بتوانند با کنترل آن مانع ورود سوداگران شوند.

 مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد:‌ در حوزه صنفی ما باززسان نظارت دقیقی بر کنترل قیمت مسکن در شهرها دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.