آرزوی “مرجانه گلچین” در روز تولدش +تصاویر

۰۲م اسفند ،

“مرجانه گلچین” در سالروز تولدش برای مردم و جامعه بهبود وضع اقتصادی را آرزو کرد.

ممتازنیوز: “مرجانه گلچین” را از قبل تاکگنون همه می‌شناسند بازیگری که خواهر او “منیژه گلچین” و دختر عمویش مرحوم “نادیا دلدار گلچین” است با اینکه در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تئاتر فارغ‌التحصیل شد اما به عرصه بازیگری در سینما تلویزیون پیوست.

او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به تئاتر آمد و اولین تجربه‌اش در مجموعه تلویزیونی “آیینه” رقم خورد و پس از آن در فیلم‌های “قصه‌زندگی”، “گل مریم”، “پرنده کوچک خوشبختی” و مجموعه‌های تلویزیونی همچون “ازدواج پر‌ماجرا”، “زیرزمین”، “بزنگاه” ایفای نقش کرد.

بازی “گلچین” در ابتدا در ژانر جدی و موقعیت‌های اجتماعی بوده است اما از سریال “زیرزمین” بود که مرجانه رنگ تازهی به بازی خود داد و کمدی را هم تجربه کرد و بعد از آن بازی‌های متفاوت و درخشان را از او شاهد بودیم.

“بزنگاه”، “داروندار”، “شمس‌العماره”، “خوش‌نشین‌ها”، راه‌دررو”، “سه‌دونگ سه‌دونگ”، “نقطه‌سر خط” و “دزد و پلیس” از دیگر سریال‌هایی بود که نقش کمدی او بر مخاطب جلوه‌نمایی می‌کرد اما بعد از مدتی بازی او در موقعیت‌های کمدی یکسان یکنواختی را برایش به وجود آورد به طوری که مخاطب از تماشای آن احساس خستگی می‌کرد در فیلم‌های سینمایی نیز ادامه‌ی این روند را در پیش گرفت و به سمت کلیشه شدن و تک کاراکتری سوق پیدا کرد.

آن‌طور که باید “گلچین” از توانایی خود برای خلق بازی و نقش استفاده نکرد و با توجه به شناخت از تجربه و بازی او به جرأت می‌توان گفت که با پیدا کردن مسیری تازه آینده روشنی را پیدا کردند.

بازی او در فیلم “شب بیست‌و نهم” و “چشم‌هایم برای تو” هنوز هم در ذهن مخاطب مانده است اما در سال ۷۴ و ۷۵ با بازی در فیلم‌های “کریم آتشی” ضعیف‌ترین و یا شاید بدترین نمره را در کارنامه خود ثبت کرد.

قدیمی‌ها او را با فیلم “آینه” و امروزی‌ها نیز او را با فیلم “زیور” در سریال “شمس‌العماره” می‌شناسند.

“مرجانه گلچین” با گذت ۳ دهه از بازیگری خود توانسته موفقیت و جذابیت‌های بازی‌هایش را به همگان عرضه کند اما متاسفانه بازی او طوری نبوده است که جایزه و یا سیمرغی را بابت چند سال فعالیت هنری تصاحب کند.

“گلچین” متولد دومین روز ماه اسفند در سال ۱۳۴۵ که ثمره‌ی این تولد، ظهور بازیگری هنری در سینما بوده است.

“مرجانه گلچین” بازیگر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  باشگاه خبرنگاران به بهانه سالروز تولدش گفت: سالروز تولد بهانه‌ای برای آغاز تازه و دوباره‌ای است که در سال تازه امید به نو بودن و خلق اتفاقات تازه باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم مردم به لحاظ اقتصادی به آرامش خاطر برسند، و مشکلات و مسائل اقتصادی به زودی مرتفع شود.

“گلچین” با اشره به بزرگترین آرزوی تولد خود گفت: این چند سال فعالیت هنری بهترین دوران زندگی‌ام بوده است و صلح و آرامش را برای همه عزیزان و مردم آرزو می‌کنم.

 باشگاه خبرنگاران


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.