آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان

آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان خواستار آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان به سرزمین‌های آبا و اجدادی خویش و تعیین سرنوشت ملت فلسطین به دست همه ساکنان آن شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، علی‌اکبر صالحی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست کمیته فلسطین وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با بیان این که مساله فلسطین امروزه به عنوان مهمترین معضل منطقه ای و بین‌المللی حل نشده به شمار می‌آید، گفت: معضلی که بیش از نیم قرن به حکم نگرش‌های مبتنی بر استانداردهای دوگانه جامعه جهانی به حقوق مسلم و مشروع ملت مظلوم فلسطین در قبال مشروعیت بخشی به اشغالگری و تداوم تجاوزات آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی به حوزه پیرامونی سرزمین‌های اشغالی و فلسطین مانع از استیفای حقوق حقه ملت فلسطین گردیده است.

وی افزود: لازم است در این فرصت مغتنم از اهتمام کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد مخصوصا ریاست مصر بر این کمیته تشکر نمایم. جنبش عدم تعهد به عنوان سازمانی بین‌المللی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به ویژه ملل برخوردار از تاریخ و تمدن بزرگ در جهان معاصر می‌تواند در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی در راستای استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین گام‌های اساسی و مستحکمی را بر دارد. یقینا تجسم این اراده تنها با اتکا مستحکم و پایدار بر اصول ثابت و مصرح در اساسنامه جنبش که در برگیرنده حقوق غیرقابل تغییر فلسطینیان می‌باشد، محقق می‌گردد از این رو توجه شما همکاران محترم را به نکات ذیل جلب می‌نمایم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر این که بی‌تردید قدس شریف و یکپارچه به عنوان پایتخت ابدی فلسطینیان به حکم حق تاریخی، مردمان آن جزء اصول خدشه‌ناپذیر و پذیرفته شده می‌باشد، افزود: از این رو تداوم اشغال این شهر مقدس و تلاش برنامه‌ریزی شده برای تغییر هویت تاریخی و تمدنی از طریق شهرک‌سازی، تغییر نام‌ها و نشانها و حفاری‌های غیرمجاز در مغایرت آشکار با حقوق بین‌الملل و اصول شناخته شده سازمان ملل متحد می‌باشد.

صالحی تصریح کرد: آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان به سرزمین‌های آبا و اجدادی خویش و تعیین سرنوشت ملت فلسطیت به دست ساکنان اصلی آن شامل مسلمانان، مسیحیان و یهودیان براساس اصول مردم‌سالارانه و برگزاری همه‌پرسی از طریق مشارکت کلیه فلسطینی‌ها میسر می‌گردد.

وی خاطرنشان ساخت: بی‌تردید تاریخ مبارزان حق‌طلبانه فلسطینیان بیانگر حقانیت آنان در دفاع مشروع از حقوق حقه خویش است، که براساس اصل دفاع مشروع و مقاومت در برابر اشغالگران صورت گرفته است. قطعا شما همکاران محترم با اینجانب هم عقیده‌اید که ملت فلسطین با تمسک به مقاومت مستمر خویش توانسته پیروزی‌های شگرفی را در بیش از نیم قرن تاریخ تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی محقق سازد و تجربه گرانبهای این ملت مقاوم در تاریخ مبارزات خود از جمله مقاومت اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، به شکست کشاندن محاصره غزه و علی‌الخصوص تجاوزات ضد انسانی علیه فلسطینیان و به ویژه ارتکاب جنایات جنگی علیه ساکنان نوار غزه موید این گفتار می‌باشد، از این رو پیشنهاد می‌کنم کمیته فلسطین نم نسبت به تشکیل دادگاه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی اقدام و مانع تکرار این گونه جرایم و جنایات جنگی گردد.

وزیر خارجه گفت: با عنایت به ضرورت مشارکت تمامی اطراف فلسطینی در حل بحران فلسطینی پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای متشکل از تمامی جهات فلسطین به منظور بررسی و ارائه راه‌حل در برگیرنده حقوق کامل ملت فلسطین تشکیل و گزارش آن به این کمیته ارائه کردم.

وی افزود: در پایان لازم می‌دانم از تشکیل کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد همزمان با نشست شانزدهم سران در تهران تقدیر و تشکر کنم و اهتمام هر چه بیشتر این کمیته را در جهت تحقق حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین خواستار گردد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.