آزادی مشروط زندانیان بستر بازگشت زندانی به جامعه را فراهم می‌سازد

۲۲ آبان ،

وکیل پایه یک دادگستری گفت: آزادی مشروط زندانیان نه تنها سبب کاهش جمعیت زندانیان می‌شود بلکه زمینه بازگشت آن‌ها به جامعه را نیز فراهم می‌سازد.

علی جلیلیان در گفتگو  با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: بهره گیری از روش آزادی زندانیان مشروط دارای محاسن ویژه‌ای است  که در پی آن زندانی را از معایب زندان و تاثیرات منفی دور می‌سازد.

این حقوقدان ادامه داد: اجرای آزاد مشروط زندانیان یکی از موارد مهم تشویق زندانیان به کار، حفظ نظم، و ارامش و… محسوب می‌شود که در اصلاح و تربیت زندانیان نیز در بین مرحله زندان و آزادی بسیار موثر و مفید است.

وی با بیان اینکه آزادی مشروط زندانیان فرصتی است که پیش از پایان دوره محکومیت به محکومان به حبس داده می‌شود تصریح کرد: اگر در طول مدتی که دادگاه تعیین می‌کند زندانی از خود رفتاری پسندیده نشان دهد و دستورهای دادگاه را اجرا کند از آزادی مطلق برخوردار می‌شود.

جلیلیان با اشاره به تاثیرات مثبت آزادی مشروط زندانیان در جامعه افزود: آزادی مشروط سبب کاهش جمعیت زندانیان ونیز کاهش هزینه‌های دولت می‌شود و تاثیر بسیار مثبتی برعملکرد اشخاص زندان می‌گذارد.

این وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این سوال که در چه صورت زندانی مشمول آزادی مشروط می‌شود خاطر نشان کرد: به سبب ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی فردی را که برای اولین بار مرتکب جرمی شود  و به مجازات حبس هم محکوم شده باشد اگر در طی اجرای مجازات از خود حسن اخلاق نشان دهد و مشخص شود که پس از آزادی دیگر مرتکب جرمی نخواهد شد، در این صورت حکم آنها به مشروط صادر می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.