آزمایشگاه‌های مرجع برای ارزیابی تجهیزات سایبری ایجاد می‌شود

رییس مرکز پدافند سایبری از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه تجهیزات حوزه سایبری خبر داد و گفت: براین اساس شبکه آزمایشگاه مرجع با هسته مرکزی و با بهره‌گیری از تمامی امکانات موجود در کشور شکل می‌گیرد.

به گزارش ایتنا سعید رحیمی در گفت‌و گو با ایرنا اظهار داشت: دراین آزمایشگاه که تاپایان امسال راه‌اندازی می‌شود، محصولات حوزه سخت‌افزار و شبکه مورد استفاده در نهادها و دستگاه‌های حساس از نظر کارآیی و امنیتی بررسی و ارزیابی می‌شود.

وی افزود: براین اساس سامانه‌ها در نهادهای مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود. این سامانه‌ها وظیفه دارند تا تهدیدات و حملات سایبری را پایش کند و متناسب با هر تهدید واکنش متناسب با آن را ارایه دهند.

وی درمورد محور طراحی سامانه‌های حوزه دفاع سایبری گفت: دفاع سایبری متفاوت از امنیت صرف و ایمنی است و باید جنبه‌های تکمیلی‌تری نیز در آن دیده شود و براین اساس و متناسب با سطح تهدید و فعالیت باید سامانه‌های خاص به کارگرفته شود.

رحیمی افزود: محور طراحی و معماری سامانه‌های حوزه دفاع سایبری از وظایف مرکز پدافند سایبری است. در حال حاضر سامانه‌هایی که در سال‌های آتی به آن نیاز خواهد بود نیز در حال طراحی هستند. متخصصان این مرکز برنامه‌ریزی ویژه‌ای در زمینه طراحی سامانه‌های حوزه دفاع سایبری دارند.

به گفته وی مرکز پدافند سایبری به دنبال بسیج تمامی امکانات داخل کشور از جمله شرکت‌های فناور، دانشگاه‌ها و افراد دانشگاهی و علمی برای تولید سامانه‌های بومی در حوزه سایبر به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش است.

رییس مرکز پدافند سایبری خاطرنشان کرد: این مرکز با شناسایی شرکت‌های فناور در این حوزه رتبه‌بندی آنها را آغاز کرده است و براساس اعتبارات این مرکز از بخش‌های تحقیقاتی ، علمی و شرکت‌های فناور این حوزه حمایت مالی می‌کند.
 

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.