آزمون دوره های دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی آغاز شد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آزمون امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی و در رشته های تحصیلی علوم دفاعی راهبردی (در سه گرایش دفاع ملی، سیاست دفاعی و اندیشه نظامی)، مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل، فرماندهی و هدایت صحنه جنگ (عملیات مشترک و مرکب)، مدیریت راهبردی، مدیریت راهبردی فرهنگی و امنیت ملی (در سه گرایش) برگزار می شود.

دراین آزمون جمعی از مسئولان عالی رتبه لشکری و کشوری از جمله فرماندهان ارشد نیروهای مسلح نظیر نیروهای چهارگانه دریایی، هوایی، زمینی،قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش، ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند.

اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه،برخورداری از بنیه قوی اعتقادی و ایمان اسلامی،برخورداری از روحیه مسئولیت پذیری متعهدانه اسلامی ، داشتن صلاحیت امنیتی، مکتبی و کارآیی برابر مقررات و ضوابط مندرج در اساسنامه دانشگاه عای دفاع ملی از جمله شرایط شرکت در این آزمون است .

متقاضیان این آزمون باید دانشنامه کارشناسی ارشد و یا تحصیلات حوزوی همطراز(سطح سه) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا دکتری عمومی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشته باشند .

داشتن حداقل درجه سرهنگ دومی برای کارکنان نظامی و انتظامی و یا رتبه ۱۶ برای کارمندان شاغل نیروهای مسلح، تصدی در محل های سرتیپ دومی و بالاتر برای کارکنان نیروهای مسلح، دارا بودن مسئولیت خدمات کشوری مرتبط با مشاغل دفاعی- امنیتی برای غیرنظامیان و داشتن پیشینه خدمت در یکی از سطوح مدیرکل، رییس اداره و یا کارشناس ارشد وزارتخانه ها(حداقل رییس گروه) و یا سازمان های دولتی مستقل و داشتن حداکثر ۵۰ سال سن ، از جمله شرایط شرکت در آزمون دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی اعلام شده است.

تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی به صورت تمام وقت بوده و اشتغال همزمان با تحصیل به صورت تمام وقت، نیمه وقت پاره وقت و مشاوره در مدت آموزش خلاف مقررات تحصیل در این دانشگاه است.

سیام**۱۴۷۸**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۵۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.