آسانژ: اسنودن دخالت مقامات آمریکایی در زندگی خصوصی مردم را برای جهان آشکار کرد

فروردین ۱۴۰۳

مؤسس پایگاه اینترنتی افشاگر ویکیلیکس ضمن انتقاد از مقامات آمریکایی برای تحت فشار قرار دادن دیگر کشورها اعلام کرده است که از محل سکونت اسنودن خبر دارد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پایگاه خبری اسپانیایی زبان«تله سور» نوشت:  جولیان آسانژ، مؤسس پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس روز یکشنبه با “قهرمان” خواندن ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است از محلی که اسنودن در حال حاضر در آن به سر می‌برد اطلاع دارد.

آسانژ اعلام کرده است که مقامات آمریکایی توانایی قضاوت درست را ندارند و به همین سبب اسنودن برای ثابت کردن ادعاهای خود در کشورهای دیگر به دنبال عدالت و حق باشد.

مؤسس ویکیلیکس خاطر نشان کرده است که اسنودن در حال حاضر با اعضای قانونی ویکی‌لیکس در ارتباط است.

وی اطمینان داد که افشاگری ‌های اسنودن تنها به این حدود کم منتهی نمی شود بلکه همگان باید بدانند که افشاگری‌های دیگری نیز در راه است.

وی همچنین درخواست جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اخطار دادن به مقامات اکوادوری  و درخواست برای امتناع ورزیدن از اعطای حق پناهندگی به اسنودن را درخواست نابه جایی خواند و آن‌را محکوم کرد.

آسانژ در خصوص اقدام کارمند سابق سازمان سیا گفت: اسنودن نه تنها برای مردم آمریکا بلکه برای تمام جهان روشن کرد که مقامات آمریکایی حتی زندگی خصوصی مردم را نیز تحت کنترل خود دارند.

پس از افشاگری‌های اسنودن  از آمریکا راهی هنگ کنگ شد؛ وی از هفته قبل از هنگ کنگ راهی مسکو، پایتخت روسیه شد و در آنجا از مقامات اکوادوری درخواست پناهندگی کرد.

از آن روز تا به امروز نیز مقامات آمریکایی مقامات اکوادو ر را تحت فشار قرار داده‌اند و اخطار داده‌اند که درخواست اسنودن را نپذیرند.

رئیس جمهور اکوادور نیز در پاسخ به تهدید آن ها خود به صورت یکجانبه اعلام کرد که تعرفه‌های آمریکا بر روی کالاهای صادراتی این کشور را لغو می‌کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.