آسیب‌پذیرترین سیستم‌ها و نرم‌افزارهای سال ۲۰۲۲

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

باتوجه به مستندات پایگاه داده آسیب‌پذیری جهانی (NVD)، محققان دریافتند که در سال ۲۰۲۲ در هر روز ۱۳ آسیب‌پذیری تازه گزارش و کشف و در مجموع ۴۷۹۴ آسیب‌پذیری امنیتی در این سال گزارش شده است.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، با توجه به گزارش انتشار یافته توسط آزمایشگاه GFI، در سال ۲۰۲۲ تعدادی آسیب پذیری پرخطر در بسیاری از برنامه‌های کاربردی محبوب و سیستم‌های عامل کشف شده است. با توجه به مستندات پایگاه داده آسیب‌پذیری جهانی (NVD)، محققان دریافتند که در سال ۲۰۲۲ در هر روز ۱۳ آسیب پذیری تازه گزارش کشف شده است و در مجموع ۴۷۹۴ آسیب پذیری امنیتی در این سال گزارش شده است که در پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است. یک سوم از این آسیب پذیری‌ها در رده امنیتی "پرخطر" قرار گرفته است.
 
بنا بر اعلام مرکز ماهر، در میان تولیدکنندگان شرکت اوراکل با ۵۱۴ آسیب‌پذیری امنیتی گزارش شده در صدر قرار دارد که ۱۹۳ آسیب پذیری تنها مربوط به جاوا می‌شود و بیش از ۱۰۰ آسیب پذیری در رده امنیتی "پرخطر" قرار داشته است. پس از آن شرکت سیسکو با ۳۷۳ رخنه امنیتی در رده دوم قرار گرفت و شرکت مایکروسافت با ۳۴۴ آسیب پذیری رده سوم را کسب کرد.
 
اما در بین مرورگرها، بیشترین آسیب پذیری در IE گزارش شده است و گوگل کروم در رده سوم قرار گرفته است. در این میان موزیلا فایرفاکس عملکرد بهتری داشت و در این مرورگر ۱۴۹ آسیب پذیری گزارش شد و در مقایسه با IE و گوگل کروم در جایگاه بالاتری قرار گرفت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.