آشفته بازار گرانی‌ها به مهدهای کودک رسید

۱۱اردیبهشت،

در حالی بازار گرانی‌ها در سال جاری به مهدهای کودک هم رسیده است که شهریه‌ مهدها در تهران به صورت قارچ گونه افزایش یافته و این در حالی است که شماره پیامک ۳۰۰۰۸۵۳۰سازمان بهزیستی نیز در خصوص تخلف مهدها کارساز نبوده است.

به گزارش فارس در حالی در چند ماه قبل از سال جاری شاهد افزایش قیمت مواد پروتینی، لبنیاتی، حبوبات و…  بوده‌یم که بازار این گرانی نیز به مهدهای کودک کشانده شده است.

این در حالی است که در چند ماه قبل از سال موسسان مهدهای کودک خود سرانه شهریه‌ها را در مهدها از ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش داده‌اند.

 افزایش بی رویه شهریه مهدهای کودک بدون اجازه سازمان بهزیستی کشور در سال‌های اخیر به یک عادت برای موسسان مهدهای کودک تبدیل شده است .

این در حالی است که بر اساس قوانین و مقررات سازمان بهزیستی کشور افزایش شهریه مهدها هر سال بر اساس یک ساز و کار تعریف شده افزایش می‌یابد و هیچ مهد کودکی حق افزایش شهریه خود را در طول یکسال ندارد.

اما مـتأسفانه امسال نیز در دومین ماه از سال جاری شاهد افزایش شهریه مهدهای کودک در کلان شهر و بخصوص تهران شاهد هستیم که هر روز از گوشه کنار شهر خانواده‌ها از افزایش شهریه‌ها گلایه دارند.

 افزایش غیر قانونی شهریه‌ها در مهدهای کودک به صورت قارچ گونه در حال اجراست و در این خصوص علی‌رغم تأکید مسئولان بهزیستی کشور شهریه به طور حیرت انگیزی در حال افزایش است.

در همین زمینه بسیاری از مادران شاغل در ادرات با توجه به افزایش بی رویه شهریه‌ها در مهدهای کودک تصمیم گرفته‌اند که پرستاری برای فرزند خود در منزل برگزیند.

بسیاری از خانواده‌ها نیز قید حضور کودکشان را در مهدها زده‌اند و تأکید دارند که فرزندان خود را در مدت ساعت کاری در نزد اقوام خود خواهند گذاشت.

اما مطمئناً این روش مناسبی نیست و مسئولان مربوطه باید ساماندهی بهتر و نظارت دقیق‌تری را بر مهدهای کودک داشته باشند تا شاهد دریافت شهریه‌های گزاف نباشیم.

قلی نیا،مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به اینکه هیچ مهد کودکی حق افزایش ریالی را تحت عنوان شهریه ندارد، اظهار داشت: بازرسان بهزیستی با مهدهای متخلف برخورد جدی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مهدهای که شهریه‌های خود را به صورت غیر قانونی و قبل از زمان اعلام شده افزایش دهند تعطیل خواهند شد.

قلی نیا افزود: چنانچه خانواده با مواردی اینگونه برخورد کردند می توانند با شماره پیامک ۳۰۰۰۸۵۳۰ موارد را به بازرسان منتقل کنند.

علی‌رغم تأکید مسئولان بهزیستی کشور و همچنین استان تهران همچنان شاهد افزایش شهریه‌ها در مهدهای کودک هستیم و اینگونه به نظر می‌رسد که شماره پیامک اعلام شده از سوی بهزیستی نتواست در این خصوص رافع مشکلات باشد.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.