آغاز بکار پلیس مدرسه از مهرماه

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگانی ناجا از اجرای طرح پلیس مدرسه با آغاز سال تحصیلی خبر داد و افزود: رانندگان در صورت عدم توجه به فرمان ایست و پرچم پلیس مدرسه، برای خودروهای شخصی سه نمره و خودروهای عمومی پنج نمره منفی دریافت می کنند.

 به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس، از اول مهرماه به عنوان نقطه عطفی در زندگی مردم نام برد و گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد افزایش خودرو در معابر و حجم سفرهای درون شهری خواهیم بود.

وی از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک و تقاضای سفر در مهرماه نسبت به ماه گذشته خبر داد و افزود: این درحالی است که ترافیک و تقاضای سفرهای درون شهری در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

سردار مومنی به تمهیدات و برنامه ریزی های پلیس راهور ناجا در جهت انتظام بخشی ترافیک در مهرماه اشاره و تصریح کرد: ستادی تحت عنوان «مهر» به منظور ساماندهی و انتظام بخشی ترافیک در پلیس راهنمایی و رانندگی، راه اندازی خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: همچنین با آغاز ماه مهر، ترافیک در کلانشهرها توسط بالگردها و مرکز کنترل و سیستم های هوشمند ناجا، کنترل می شود.

سردار مومنی با اعلام اینکه کلیه سرویس های مدارس باید دارای معاینه فنی و برچسب باشند، تصریح کرد: پلیس به هیچ عنوان به خودروهای سرویس های مدارس که دارای معاینه فنی نباشند و همچنین صلاحیت راننده خودرو به تائید نرسیده باشد، اجازه تردد نمی دهد.

وی از والدین و مسوولان مدارس خواست از سرویس هایی که فاقد معاینه فنی و برچسب مربوطه می باشند برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استفاده نکنند.

این مقام انتظامی در پلیس راهور ناجا، با اشاره به ازحام والدین در جلوی درب مدارس در روزهای اول سال تحصیلی از والدین خواست برای رفت و آمد فرزندان خود به مدارس از سرویس استفاده کنند تا مجبور به استفاده از خودروهای شخصی و افزایش ترافیک نشوند.

سردار مومنی از اجرای طرح پلیس مدرسه خبر داد و افزود: رانندگان در صورت عدم توجه به فرمان ایست و پرچم پلیس مدرسه، برای خودروهای شخصی سه نمره و خودروهای عمومی پنج نمره منفی دریافت می کنند.

وی افزود: این طرح با آغاز سال تحصیلی به اجرا در می آید و امیدواریم با هماهنگی آموزش و پرورش، شاهد شکل گیری پلیس مدرسه باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با اشاره به همکاری نیروهای مردمی تحت عنوان بازرسان نامحسوس و نیز پلیس مدرسه، اظهارداشت: این همکاران افتخاری پلیس پس از گذراندن دوره های آموزشی، برگه های جریمه در اختیارشان گذاشته می شود و آنها هیچ برخورد مستقیمی با متخلفان ندارند و پس از جریمه، این برگه ها را در اختیار پلیس قرار می دهند.

سردار مومنی از رانندگان و والدین خواست، ضمن رعایت مقررات و قوانین رانندگی به فرمان و پرچم مراقبان و پلیس مدارس توجه کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.