آغاز بهره برداری از ۴ سد و نیروگاه در آینده نزدیک

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجید نامجو اظهار داشت: تاکنون تمام طرح های مهرماندگار وزارت نیرو سر موعد مقرر به بهره برداری رسیده است.

وی درخصوص آخرین وضعیت بهره برداری از طرح های مهر ماندگار در وزارت نیرو، گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری و براساس جدولی که برای طرح های مهر ماندگار تنظیم شده است، تمام پروژه هایی که باید در این دوره اجرا می شد، آماده شده است.

وی ادامه داد: تمام پروژه های مهرماندگار وزارت نیرو بدون کم و کاست در تاریخ مقرر آماده بهره برداری شده یا به بهره برداری رسیده اند.

نامجو تصریح کرد: این طرح ها به طور مداوم  ارزیابی می شود و با برنامه ریزی های انجام شده، تمام طرح های مهر ماندگار وزارت نیرو سر موعد مقرر به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو سد ماشکید اولیا در استان سیستان و بلوچستان، سد دانشمند، چندین شبکه آبیاری و زهکشی، چند نیروگاه مانند نیروگاه های شاهرود و سمنان را آماده بهره برداری اعلام کرد و افزود: این طرح ها ازجمله طرح های مهم مهر ماندگار  وزارت نیرو است که به زودی به بهره برداری می رسد.

بر اساس این گزارش، پروژه های مهر ماندگار وزارت نیرو در بخش برق شامل ۲۴ نیروگاه و در بخش آب شامل ۶۶ سد، ۴۲ طرح آبرسانی، ۲۷ طرح فاضلاب و ۱۱۱ شبکه آبیاری و زهکشی است که با برنامه ‌ریزی دقیق و هدفمند برنامه‌های دولت در طرح بزرگ مهر ماندگار در حوزه وزارت نیرو، ۲۷۰ طرح ملی و مهم تا پایان دولت دهم محقق می شود.

سهم وزارت نیرو از مجموع ۸۸۶ طرح مهر ماندگار در کشور، ۲۷۰ طرح معادل ۳۰ درصد کل طرح ها است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.