آغاز به کار سامانه ملی توزیع داروهای خاص

جام جم آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سامانه توزیع داروهای بیماران خاص در تمامی داروخانه‌های کشور، عنوان کرد: امکانات مورد نظر برای راه‌اندازی این سامانه فراهم شده و راهکار خوبی است تا بیماران خاص بتوانند به راحتی برای تهیه داروهای خود اقدام کنند.

سید احمد شیبانی با بیان این‌که راهکارها و برنامه‌های موجود برای راه‌اندازی این سامانه به دانشگاه‌ها اعلام شده و در حال اجراست، گفت: این سامانه به تثبیت قیمت دارو و مصرف به جای دارو کمک زیادی می‌کند. درواقع اطلاعات مورد نظر به صورت شبکه از زمانی که دارو تولید می‌شود تا زمان رسیدن به دست بیمار ثبت شده و قابل دسترسی است. اکنون پیگیری‌های لازم برای گسترده شدن این سامانه در دست اجراست.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که خیابان ناصرخسرو از جمله مبادی غیر رسمی فروش داروهای یارانه‌ای، خاص و بدون مجوز است، عنوان کرد: این سامانه در سراسر کشور به صورت آنلاین مستقر خواهد شد و هر بیماری که به یک داروخانه مراجعه داشته باشد با مشخصات کامل در سامانه ثبت و برای سایر داروخانه‌ها ارسال می‌شود. در این صورت تمامی داروخانه‌ها همزمان از خریداری آن دارو مطلع شده و اگر بیمار قبل از تمام شدن دارو مراجعه مجدد داشته باشد و بخواهد مازاد بر نیازش دارو تهیه کند، داروخانه می‌تواند از تحویل دارو خودداری کند. همچنین بکارگیری این سامانه تا حدود زیادی از نشت دارو جلوگیری خواهد کرد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.