آغاز بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

جام جم آنلاین: مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس‌جمهور امروز پس از نماز مغرب و عشاء در محل مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، مردم و علاقه‌مندان به قرآن و اهل‌بیت (ع) می‌توانند از ساعت ۱۷ عصر دوشنبه به مدت یک ماه برای بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

به گفته قائم‌مقام نمایشگاه، توسعه راهرو‌های بین غرفه‌ها و بخش‌ها برای سهولت در تردد بازدید‌کنندگان و توجه به تهویه مطبوع و برودت فضا از مواردی است که امسال به آن توجه ویژه‌ای شده است و در کنار تمامی ستون‌های شبستان مصلی، صندلی‌هایی جهت استراحت تعبیه شده است.

همچنین در بخش کودک، فضایی در نظر گرفته شده تا والدین فرزندان خود را به آنجا سپرده و بتوانند براحتی از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید داشته باشند.

امسال از کشورهای آسیایی هند، پاکستان، بنگلادش، بحرین، ترکیه، تایلند، میانمار، عراق، افغانستان، سوریه، تاجیکستان و سریلانکا در نمایشگاه حضور خواهند داشت و پژوهش‌ و هنرهای قرآنی کشورشان را ارائه می‌کنند.

آلبانی، بوسنی و هرزگوین و کوزوو در بخش اروپا و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که در بخش فرهنگ ملل اسلامی مشارکت خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی نمایشگاه، امسال ۴۰ بخش فعالیت خواهد داشت و «نمای نوین» عنوان بخش تازه‌ای است که فعالیت‌های انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا موضوعات بیداری اسلامی را در قالب فیلم، هنرهای تجسمی و دکورسازی به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین پنج بخش اطلاع‌رسانی در مصلای امام خمینی‌(ره) برای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان همراه نصب تابلوهای راهنمایی که نشانی دقیق هر بخش را به مخاطب می‌‌دهد در نظر گرفته شده است و هر بخش نیز با رنگی خاص خود مشخص شده تا بازدید‌کننده به سهولت بخش مورد نظر را پیدا کند.

از سوی دیگر دو بخش کودک و نوجوان در بیستمین دوره نمایشگاه در کنار بخش آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند. با توجه به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم، در این بخش‌ها کارشناسان برای ارائه اطلاعات و مشاوره به افرادی که علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم هستند، حضور خواهند داشت.

در بخش خانواده نمایشگاه قرآن هم مشاورانی در بخش‌های حوزوی، خانواده و پژوهش حضور دارند که در این سه بخش با توجه به نوع موضوعاتی که به آن پرداخته می‌شود مشاوران به رفع اشکال یا ارائه راه‌حل برای مراجعه‌کنندگان خواهند پرداخت.

دو بخش دانشگاهی و تحول در علوم انسانی هم هرروز میزبان نشست‌های متعددی خواهد بود، از جمله بررسی عرفان‌های نوظهور که مورد تاکید برگزارکنندگان نمایشگاه قرآن کریم بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.