آغاز ثبت ‌سفارش تلفن همراه با ارز مبادله‌‌ای

۱۶م اسفند ، فارس- رئیس کمیسیون موبایل مجمع عالی واردات گفت: با گذشت ۴۰ روز از اعلام اختصاص ارز مبادله‌ای‌ به اولویت ۹ کالایی سرانجام روز قبل با اعلام مرکز مبادلات ارزی ثبت سفارش اولویت ۹ از جمله تلفن‌ همراه با این ارز آغاز شد.

چهارم بهمن ماه ۹۱ سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از موافقت بانک مرکزی با اختصاص ارز مبادله‌ای به اولویت‌های گروه ۹ خبر داد و اعلام کرد: گروه کالایی ۹ از فردا (۵ بهمن) مشمول دریافت ارز به نرخ مبادله‌ای خواهد شد.

از آنجا که اغلب کالاهای IT در این اولویت‌ قرار داشتند پس از این اعلام صمد کریمی روی کاغذ به تمام اقلام IT ارز مبادله‌ای تخصیص یافت.

از جمله اقلام مهم IT که در اولویت ۹ قرار دارد، گوشی تلفن همراه است.

امروز ۱۴اسفند ماه پس از گذشت یک ماه و ۱۰ روز از اعلام اختصاص ارز مبادله‌ای به اولویت ۹ از جمله تلفن‌همراه، از اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و مجمع عالی واردات خبرها داغی از اختصاص ارز مبادله‌ای ‌رسیده که سرانجام از آغاز اختصاص ارز مبادله‌ای به اولویت ۹ حکایت دارد.

جاسم خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس اظهار داشت: به تازگی مرکز مبادلات ارزی اعلام کرده راه‌ اختصاص ارز مبادله‌ای‌ به گروه‌های کالایی اولویت ۹ باز شده و از روز قبل ثبت سفارش اولویت ۹ با ارز مبادله آغاز شده است.

رئیس کمیسیون موبایل و تجهیزات مخابراتی در مجمع عالی واردات افزود: به این ترتیب واردکنندگان اولویت ۹ با ثبت‌ سفارش کالا در نوبت تخصیص ارز قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: اطلاع دارم که تعداد بسیاری از واردکنندگان روز قبل و در اولین روز تخصیص ارز، برای ثبت سفارش کالا با ارز مبادله اقدام کرده‌اند و ثبت سفارش نیز انجام شده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.