آغاز رسیدگی به جنجالی ترین اعتبارنامه مجلس نهم

آیا امروز، روز خداحافظی این نماینده خواهد بود؟

اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مبارکه، که به پر حاشیه ترین و جنجالی ترین اعتبارنامه مجلس نهم معروف شده از دقایقی قبل در دستور کار صحن مجلس قرار گرفت و رسیدگی به آن آغاز شده است…

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، با آغاز مجلس نهم از میان ۲۸۶ اعتبارنامه این مجلس، به اعتبارنامه ۱۱ نماینده اعتراض شده است که شامل این افراد می شود:

۱- علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه (معترض احمد توکلی و الیاس نادران منتخبان تهران)
۲- سید مهدی موسوی ن‍ژاد منتخب دشتستان (معترض احمد توکلی و الیاس نادران منتخبان تهران)
۳- حبیب برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار(معترض احمد توکلی منتخب تهران)
۴- فتح الله حسینی منتخب قصر شیرین و سرپل ذهاب (معترض احمد توکلی منتخب تهران)
۵- احمد توکلی منتخب مردم تهران (معترض علی ایرانپور منتخب مبارکه)

 -۶الیاس نادران منتخب مردم تهران(معترض علی ایرانپور منتخب مبارکه)
۷- زهره طیب زاده نوری منتخب مردم تهران (معترض قادر مرزی منتخب مردم قروه و دهگلان)
۸- حسین نجابت منتخب مردم تهران(معترض قادر مرزی منتخب مردم قروه و دهگلان)
۹- قادر مرزی منتخب مردم قروه و دهگلان (معترض حسین نجابت و زهره طیب زاده نوری منتخبان تهران)
۱۰- علاءالدین بروجردی منتخب بروجرد (معترض جواد کریمی قدوسی منتخب مشهد(
۱۱- جواد کریمی قدوسی منتخب مشهد (معترض علاءالدین بروجردی منتخب بروجرد (

در این میان اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مبارکه به جنجالی ترین و پر حاشیه ترین اعتبارنامه مجلس نهم معروف شد چرا که، اولاً معترضان به اعتبارنامه ایرانپور دو چهره شاخص مجلس نهم یعنی احمد توکلی و الیاس نادران هستند.  دوماً بعد از اعتراض به اعتبارنامه ایرانپور، وی نیز به اعتبارنامه  بیست و پنج نماینده تهران اعتراض کرد، اما در نهایت با پس گرفتن اعتراض خود از بیست و سه نماینده، اعتراض خود به اعتبارنامه های توکلی و نادران را باقی گذاشت.

ایرانپو در روزهای گذشته در مصاحبه هایی با خبرنگاران در راهروهای مجلس سعی کرد در خصوص وضعیت خود اطلاع رسانی کند. از طرفی دیگر معترضان معتقدند که دادگاه شهرستان مبارکه در ۱۱ اردیبهشت امسال به دلیل برخی موارد اتهامی ایرانپور را به محکومیت جزایی حکم داده است و این حکم نیز در ۲۷ خرداد امسال در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

یکی دیگر از مواردی که باعث شد اعتبارنامه ایرانپور جنجالی ترین اعتبارنالمه مجلس نهم شود این بود که، شعبه ۱۳ رسیدگی به این اعتبارنامه آن را رد کرده است. چرا که توضیحات ایرانپور در خصوص محکومیتش برای این شعبه قانع کننده نبود.

اگر چه اعتبارنامه ایرانپور در کمیسیون تحقیق تصویب شد اما باقی ماندن ایرانپور در مجلس و یا خداحافظی وی با ساختمان هرمی شکل بهارستان بستگی به رأی و نظر امروز نمایندگان در صحن مجلس دارد.

ایرانپور برای اینکه مسئولیت نمایندگی مردم مبارکه را به مدت چهار سال داشته باشد باید نصف بعلاوه یک  آرای صحن مجلس را کسب کند. در غیر اینصورت وی از امروز دیگر نماینده نخواهد بود و اجازه ورود به صحن مجلس را نخواهد داشت.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.