آغاز رقابت بیش از ۳۰۰ مستندساز در جشنواره ششم حقیقت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

تهران/ واحد مرکزی خبر/ علمی و فرهنگی /۰۸/۱۳
ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (حقیقت) در سینماهای فلسطین، عصر تازه و حقیقت آغاز شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما؛ جشنواره امسال مراسم افتتاح رسمی نداشت و جشنواره با اکران آثار مستند در همه سالنهای سینماهای فلسطین، عصرجدید و حقیقت آغاز شد.
شفیع آقامحمدیان در مصاحبه با خبرنگار ما درباره جشنواره امسال گفت: در مجموع هزار فیلم در دو بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، بیش از ۳۰۰ فیلم به بخش رقابتی جشنواره راه یافت.
وی تعامل جشنواره امسال با معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از ویژگیهای جشنواره امسال برشمرد و افزود: با تفاهمنامه منعقد شده، تعدادی از آثار منتخب جشنواره امسال در ۲۲ دانشگاه کشور اکران خواهد شد.
مدیر مرکز سینمای مستند و تجربی ایران از اطلاع‌رسانی مناسب برای جشنواره امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های متعددی برای اطلاع‌رسانی با موضوع جشنواره ششم تولید شده بود که صدا و سیما کمک مناسبی در این زمینه انجام داد.
حسین خورشیدی معاون اجرایی جشنواره اظهار داشت: هر کدام از بخشهای دوازده‌گانه زیرمجموعه بخش ملی که ۳۰ اثر مستند دریافت نموده بودند وارد بخش رقابتی شدند.
وی افزود: برای برگزیدگان هر بخش از زیرمجموعه بخش ملی، ۷ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است.
خورشیدی با اشاره به جوایز بخش بین‌المللی گفت: در جشنواره امسال تصمیم گرفته‌ایم برای احترام به پول ملی، جوایز این بخش را نیز به صورت ریالی پرداخت کنیم.
وی مبلغ جایزه اثر برگزیده در بخش بین‌المللی را ۱۵ میلیون تومان اعلام نمود.
جشنواره ششم تا ۲۰ آبان ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه جشنواره سینمای حقیقت امسال در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.