آغاز روند بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی در دانشگاه های کشور

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی به تشریح روند بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی در ترم های مهر و بهمن پرداخت.

ˈمجتبی بذرافشان مقدمˈ به اعلام دو فراخوان برای ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مهلت فراخوان دوم تا ۱۵ شهریورماه ۹۱ تعیین شده بود، عملا فرصت اندکی برای معرفی متقاضیان به دانشگاه ها در ترم مهر باقی می ماند.

وی ادامه داد: در هر مرحله از فراخوان، بیش از چهار هزار نفر از دانشجویان انصرافی برای بازگشت به تحصیل ثبت نام کردند که در مجموع تعداد آنها به بیش از هشت هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

بذرافشان تصریح کرد: با توجه به فرصت اندکی که برای بررسی درخواست های تمام متقاضیان بازگشت به تحصیل وجود داشت ، قرار شد ابتدا تقاضای دارندگان معدل ۱۵ و بالاتر از آن که تعداد آنها حدود ۶۶۰ نفر است مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: درحال حاضر آن دسته از دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل با معدل ۱۵ و بالاتر که موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را به عنوان دانشگاه مقصد خود برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند تعیین تکلیف شده اند و از امروز می توانند با مراجعه اینترنتی به سامانه جامع خدمات آموزشی وزارت علوم و با استفاده از کدپیگیری که هنگام ثبت نام دراختیار آنها قرار گرفته است از دانشگاه محل ادامه تحصیل خود اطلاع پیدا کنند.

معاون سازمان امور دانشجویان یادآور شد: دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل با معدل ۱۵ و بالاتر که یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور و فنی و حرفه ای را به عنوان محل ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند نیز از روز شنبه، ۱۵ مهرماه ۹۱ می توانند با مراجعه اینترنتی به سامانه جامع خدمات آموزشی و از طریق کدپیگیری مربوطه از وضعیت پذیرش خود مطلع شوند.

وی از دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل با معدل ۱۵ و بالاتر خواست که از روز دوشنبه، ۱۷ مهرماه برای ثبت نام به دانشگاه های محل ادامه تحصیل خود مراجعه کنند و تاکید کرد: با توجه به شروع کلاس های درس دانشگاه ها در صورت تاخیر این دانشجویان برای ثبت نام، آغاز تحصیل آنها به ترم بهمن موکول می شود و ثبت نام آنها در ترم مهر امسال امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته ی بذرافشان، درخواست های دیگر دانشجویان انصرافی برای بازگشت به تحصیل که معدل آنها کمتر از ۱۵ است درحال بررسی است که شروع تحصیل مجدد آنها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ترم بهمن ماه امسال خواهد بود.

فراهنگ** ۱۰۵۵

بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.