آغاز سن بلوغ در دختران ایرانی از ۷ سالگی!

به گزارش ممتازنیوز، دکتر علی ربانی با بیان اینکه هر نوع اتفاقی در ماههای مختلف بارداری روی رشد داخل رحم تاثیر می‌گذارد اظهار کرد: بعد از تولد هر چه از زمان تولد دور شویم سرعت رشد، کمتر می‌شود و این روند تا ۲ سالگی که رشد ثابت می شود و هر ساله یک عدد ثابت به آن اضافه می‌شود ادامه دارد.
رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان ادامه داد: سه مرحله رشد شامل دوران داخل رحمی، شیرخوارگی و بلوغ می‌شود که بیشترین سرعت رشد داخل رحم و سپس شیرخوارگی و زمان بلوغ است که در این مسیر همکارانی که به سلامت افراد توجه دارند باید با مراحل رشد آشنایی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در طی دوران بارداری در مادر می‌افتد مانند عفونت‌های داخل رحمی، سوءتغذیه مادر، مسائل روحی روانی و فاکتورهای دیگر مانند مصرف مشروب و دخانیات از جمله مواردی هستند که روی رشد جنین تاثیر می‌گذارند.
مدیر گروه مرکز طبی کودکان تصریح کرد: رشد جمعیت ما نسبت به آمریکا و اروپا پایین‌تر است ولی به طور کلی ۳ درصد افراد رشد زیاد و ۳ درصد رشد کمی دارند.
وی گفت: دراین عرصه بسیاری از کودکانی که رشد ژنتیکی کوچکی دارند را می‌توان با هورمون رشد، درمان نمود که معمولا باید قبل از بلوغ انجام شود.
دکتر ربانی در ادامه با اشاره به مطالعه‌ای در مورد بررسی بلوغ دختران اظهار کرد: این بررسی در ۱۲ هزار دختر در سطح کشور انجام شد که نتایج حاصله نشان داد که ۲ تا ۳ درصد بلوغ قبل از ۷ سالگی شروع می‌شود.
وی تصریح کرد: طبق نتایج به دست آمده مشخص شد که سن شروع بلوغ کاهش یافته و هر فردی که وزن بیشتری داشته باشند زود‌تر بلوغ را تجربه می‌کند.به طور کلی وزنی که کودکان را وارد بلوغ می‌کند حدود ۳۳ کیلوگرم است که در صورتی که بتوانیم از چاقی کودکان جلوگیری نماییم به رشد کودک کمک کرده‌ایم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.