آغاز شمارش معکوس برای اسکار

۲۰م دیماه ،

آکادمی اسکار به تازگی اعلام کرده که برخلاف سنت معمول اسامی نامزدهای این دوره از سوی مجری مراسم اعلام خواهد شد. ˝ست مک‌فارلین˝، کمدین آمریکایی اجرای این دوره از مراسم اسکار را برعهده دارد و قرار است ˝اما استون˝ نیز در اعلام اسامی نامزدها وی را همراهی کند.

به گزارش هنرآنلاین، بطور معمول رئیس آکادمی اسکار هر سال اسامی نامزدها را اعلام می‌کرد و این برای اولین بار در ۴۰ سال قبل است که مجری مراسم این وظیفه را برعهده دارد. پیش از این “چارلتون هستون”، هنرپیشه فقید آمریکایی تنها مجری اسکار بود که در سال ۱۹۷۲ میلادی اعلام اسامی نامزدها را نیز برعهده داشت.

تهیه‌کنندگان اسکار همچنین گفته‌اند که در مراسم امسال که روز ۲۴ فوریه (۶ اسفندماه) برگزار می‌شود، تقدیر ویژه‌ای از شخصیت جیمز باند به مناسبت ۵۰ ساله شدنش صورت می‌گیرد. آخرین فیلم جیمز باند به نام “اسکای فال” به کارگردانی سام مندس و با بازی دنیل کریگ که سال ۲۰۱۲ میلادی به روی پرده رفت، توانست رکورد فروش فیلم‌های جیمز باند در تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند.

به این ترتیب منتقدان احتمال می‌دهند که حضور پر رنگ جیمز باند در مراسم اسکار امسال، بینندگان بیشتری را به پای تماشای این مراسم از تلویزیون بکشاند.

به نوشته دویچه‌ووله، از چند هفته پیش بازار گمانه‌زنی‌ها در مورد بخت‌های دریافت اسکار ۲۰۲۲ میلادی داغ شده است. فیلم‌های “آرگو”‌، “لینکلن”‌ و “جانگوی فراری” امسال به نظر منتقدان از بخت بیشتری برخوردارند.

درام سینمایی “لینکلن” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در گلدن گلوب ۲۰۲۲ در هفت رشته نامزد دریافت گوی طلایی شده است. مراسم گلدن گلوب امسال روز ۱۳ ماه ژانویه، دو روز پس از اعلام نامزدهای اسکار، برگزار می‌شود.

وسترن “جانگوی فراری” به کارگردانی کوئنتین تارانتینو امسال در رقابتی تنگانگ با تریلر “آرگو” به کارگردانی بن افلک است. تارانتیو آخرین بار با فیلم “حرامزاده‌های بی‌شرف” در هفت شاخه نامزد دریافت اسکاردر سال ۲۰۱۰ شده بود. همچنین درام سینمایی “لینکلن” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در گلدن گلوب ۲۰۲۲ میلادی در هفت رشته نامزد دریافت گوی طلایی شده است.

او در فیلم تازهش این بار نیز از کریستوف والتس، هنرپیشه اتریشی بهره می‌گیرد که پیش‌تر برای بازی در “حرامزاده‌های بی‌شرف” همزمان جایزه اسکار و گلدن گلوب را به عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم مرد از آن خود کرده بود.

فیلم “عشق” به کارگردانی میشائیل هانکه نیز از بخت بلندی برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برخوردار است. این فیلم با ستایش منتقدان روبرو بوده و تاکنون بسیاری از جوایز جشنواره‌های سینمایی به نام در سراسر جهان را کسب کرده است.

رأی‌گیری از نزدیک به ۶ هزار عضو آکادمی اسکار بر سر مشخص کردن نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره این مراسم ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شد و در روز ماه ۴ ژانویه ۲۰۲۲ به پایان رسید. اعضای آکادمی در این دوره برای اولین بار می‌توانستند آرای خود را از طریق الکترونیکی به دست برگزار‌کنندگان برسانند.

گفتنی است، برندگان اسکار در فاصله روزهای ۸ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ میلادی (۲۰ بهمن تا ۲ اسفند) مشخص خواهند شد. مراسم اسکار امسال روز ۲۴ فوریه (پنج روز زودتر از موعد معمول) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.