آغاز طرح برخورد با فروشندگان باطری نو و دست دوم خودرو

وی با اشاره به اینکه امروز پلیس آگاهی تهران بزرگ با همکاری ماموران نظارت بر اماکن عمومی و یگان امداد اقدام به کنترل و بررسی پروانه کسب این واحدهای صنفی می کند،خاطرنشان کرد: این واحدهای صنفی باید مجوز قانونی برای فعالیت داشته باشند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: مرحله پنجم طرح کنترل فروشندگان لوازم خودرو با کنترل باطری فروشی های نو و دست دوم آغاز شد.

به گزارش مهر، سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر یکشنبه با اشاره به اجرای طرح کنترل و برخورد با واحدهای صنفی خرید و فروش باطری های نو و دست دوم خودروهای سنگین و نیمه سنگین اظهار داشت: امروز پنجمین مرحله از طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف که در حوزه خرید و فروش لوازم و قطعات خودرو فعالیت دارند آغاز شده و قرار است در این طرح گسترده که در تمام نقاط تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته می شود بیش از ۵۰۰ واحد صنفی قروش باطری نو و دست دوم که در سطح تهران بزرگ فعالیت دارند تحت نظارت و کنترل قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز پلیس آگاهی تهران بزرگ با همکاری ماموران نظارت بر اماکن عمومی و یگان امداد اقدام به کنترل و بررسی پروانه کسب این واحدهای صنفی می کند،خاطرنشان کرد: این واحدهای صنفی باید مجوز قانونی برای فعالیت داشته باشند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: این واحدها اسناد، مدارک و فاکتور فروش کالاهای خود را مبنی بر قاچاق و یا مسروقه نبودن باطری های نو و دست دومی که به فروش می رسانند، باید داشته باشند که در صورت عدم احراز هر کدام از این موارد، واحد صنفی مذکور پلمپ می شود.

به گفته محمدیان، واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب باشند، برابر مقررات پلمپ شده  واز ادامه کار آنها جلوگیری می شود تا زمانی که موفق به دریافت پروانه کسب از اتحادیه صنفی و تائیدیه مجوز از سوی پلیس اماکن تهران بزرگ شوند.

وی افزود:در همین راستا واحد صنفی فروشنده باطریهایی که از طریق گمرگ وارد نشده و برگ سبز گمرگی ندارند و یا مسروقه باشند پلمپ شده و مالک آن در خصوص اینکه چگونه این باطری ها را به دست اورده و او اقدام به فروش آن کرده بازجویی می شود و پس از احراز جرم، مالک واحد صنفی مجبور به پرداخت خسارت و تعطیلی دائمی واحد صنفی اش می شود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان ضمن توصیه مجدد به شهروندان و خریداران باطری های نو و دست دوم خودرو گفت: پلیس تاکید دارد که شهروندان از خرید قطعات دست دوم خودداری کنند و چنانچه مجبور به خرید این قطعات هستند، حتما دقت کنند هنگام خرید باید مدارک اصلی باطری همچون فاکتور فروش،برگ سبز، اسناد گمرکی و سریال باطری با بارکد روی جعبه مطابقت کند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.