آغاز فعالیت تجاری “بابک زنجانی” با فروش پوست گوسفند/ محتوای جلسات اخیر محفلی احمدی‌نژاد/ ناله‎های غم‌انگیز کودک ‌سوری پیش از سر بریده شدن

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

آغاز فعالیت تجاری “بابک زنجانی” با فروش پوست گوسفند، تشدید فعالیت انجمن حجتیه در چند شهر کشور، نامه وزیر کشته شده لبنانی به حسن روحانی، توضیح شریف‌زاده درباره محتوای جلسات اخیر احمدی‌نژاد، لوکس‌ترین خودروهای جهان در قالب ماشین پلیس، ناله‎های غم‌انگیز کودک ‌سوری پیش از سر بریده شدن، بازداشت برپاکنندگان جشن کریسمس در عربستان، روزنامه‌های شرق و جوان متحد شدند و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری یک‌شنبه‌ (۸ دی) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

آزادی مشروط روحانی برجسته بحرینی

“شیخ علی سلمان” دبیرکل جمعیت وفاق بحرین بعد از بازجویی، به شرط اطمینان از محل اقامتش و ممنوعیت سفر آزاد شد. روزنامه الوسط بحرین به نقل از “عبدالرحمن السید” وکیل مدافع دبیرکل جمعیت وفاق نوشت: دادستانی کل شیخ سلمان را به مقر خود برای بازجویی احضار و به اقدامات تحریک آمیز و پخش اخبار دروغ با وجود آگاهی از زیان احتمالی آن به امنیت ملی و نظم عمومی کشور، متهم کرد.

به گزارش تابناک، جمعیت وفاق پیشتر اعلام کرد که مردم بحرین در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان جلوی منزل وی تجمع کرده بودند که نیروهای آل خلیفه به آنان حمله‌ور شده و برای متفرق کردنشان گاز اشک‌آور شلیک کردند. عبدالله الشملاوی وکیل مدافع دیگر شیخ سلمان گفته بود: بازپرسی جنایی شیخ سلمان را به دادستانی کل بعد از بازجویی از وی به مدت نیم ساعت ارجاع داد.
این دومین بار است که شیخ سلمان برای بازجویی احضار می شود. اولین بار در سوم نوامبر وی مورد بازجویی قرار گرفت و همان روز آزاد شد.

تشدید فعالیت انجمن حجتیه در چند شهر کشور
 
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انجمن حجتیه برای بازگشت به فعالیت‌های خود برنامه‌هایی را آغاز کرده است. علاوه بر تلاش برای جذب افراد در چند استان، این انجمن افرادی را برای تدریس فن خطابه آماده ساخته تا نیروهای مورد نیاز را آموزش دهند.این آموزش‌ها در چند شهر آغاز شده است.

از سرگیری فعالیت‌های انجمن حجتیه، بعد از آن شروع شد که این انجمن توانست با نفوذ دادن بعضی عناصر خود در دولت‌های نهم و دهم، تفکر ویژه خود را از زبان بعضی از آنها به صورت رسمی مطرح نماید. در دولت کنونی هم این انجمن مطمئن است که با مشکل مواجه نخواهد شد.

انجمن حجتیه، تشکیلاتی است که تحت پوشش ترویج مهدویت، به دنبال اهداف دیگری بود. و در دوران رژیم شاهنشاهی با آزادی عمل فعالیت می‌کرد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های آن متوقف شد.

توضیح شریف‌زاده درباره محتوای جلسات اخیر احمدی‌نژاد

“بهمن شریف‌زاده” روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد، در گفت و گو با ایران خبر، درباره محتوای جلسات اخیر احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک گفت: رفت و آمد وزرا، معاونین؛ مشاوران و نزدیکان پس از ریاست‌جمهوری و از همان زمانی که ساختمان لادن در اختیار آقای احمدی‌نژاد بود، برقرار می‌شد، این جلسات تنها بر پایه گپ دوستانه و بحث‌های غیرسیاسی شکل گرفت و هیچ ارتباطی با موضوع انتخابات آینده مجلس یا ریاست‌جمهوری ندارد.

وی در ادامه افزود: جلسات ساده‌ای هست که من نیز به برخی از آن‌ها دعوت می‌شوم اما آقای احمدی‌نژاد بنای ورود به مباحث سیاسی را ندارند و اکنون سرگرم موضوعات دانشگاهی هستند و ارتباط جلسات احمدی‌نژاد با موضوع انتخابات را تکذیب می‌کنم و حتی در این‌باره بحثی نیز نشده است. بالاخره من خود در این این جلسات هستم و اگر چنین موضوعی مطرح بود ، حتما خبردار می‌شدم.

علت اختلاف کامران دانشجو و احمدی‌نژاد

“کامران دانشجو” رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و وزیر سابق علوم، با اشاره به اینکه از ۶ ماه قبل انتخابات مسئله کمیته صیانت از آرای مردم را عنوان کرده بودند، اظهار داشت: در حالیکه صیانت از آرا بر عهده شورای نگهبان است، پس از آن نیز لجبازی کاندیداها و دوقطبی شدن زیاد در جامعه آغاز شد که این مسئله بسیار هم خطرناک است و در بحث هسته‌ای نیز دشمن قصد دارد فضا را دوقطبی کند.

دانشجو در گفتگو با فارس، با بیان اینکه در سال ۸۸ محسن رضایی نیز اعتراض کرد، گفت: ولی پس از آنکه متوجه واقعیت شد مسیر خود را از فتنه‌گران جدا کرد و این مسئله نیت درست وی را نشان می‌دهد و نمی‌توان گفت که موسوی و کروبی خودشان فتنه را برنامه‌ریزی کرده‌اند یا مهره‌ای از فتنه شده بودند.

وزیر سابق علوم در پاسخ به این سوال که گویا تاکنون چندین بار مورد سوء قصد و ترور قرار گرفتید، تصریح کرد:  ترور فیزیکی بنده به قبل از سال ۸۸ بر می‌گردد اما این قضیه بعد از سال ۸۸ پررنگ‌تر شد، البته امکان داشت، ترور مسئولان به فتنه سال ۸۸ نیز کمک کند به خصوص اگر رئیس ستاد انتخابات کشور ترور شود که قطعاً به غبارآلود کردن فضا کمک می‌کرد.

وی با اشاره به خاطره‌ای در زمانی که برای سخنرانی به دانشگاه تهران رفته بو پرداخت و گفت: عده کمی از دانشجویان این دانشگاه با دیدن بنده شعار “مرگ بر دانشجو” می‌دادند، بنده نیز خندیدم و به آنان گفتم ” شما هم دانشجو هستید لااقل بگویید مرگ بر کدام دانشجو”؟

دانشجو در پاسخ به این پرسش که در جلسات ساختمان ولنجک شرکت می‌کنید، بیان داشت: هفته گذشته بنده در ساختمان ولنجک ملاقاتی را با آقای احمدی‌نژاد داشتم البته یک بار نیز در ساختمان لادن به دیدار احمدی‌نژاد رفته بودم و در ادامه  پیرامون تغییر رئیس ‌دانشگاه تربیت مدرس و حضور مشایی در این دانشگاه نیز گفت که  مشایی در امتحان دانشگاه تربیت‌مدرس قبول شد و به طور قانونی حق ادامه تحصیل داشت البته اگر به موقع و بر اساس قوانین و در زمان مقرر ثبت‌نام می‌کرد. مشایی پروسه ثبت‌نام را درست طی نکرده بود و رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز از ثبت‌نام وی اجتناب کرد. بنده نیز گفتم حق با رئیس دانشگاه است.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه خود آقای احمدی‌نژاد قانونمند بود اما در این قضیه مدعی بود که من می‌توانستم کاری انجام دهم، اظهار داشت: البته پروسه قانونی برای این قضیه نیز وجود داشت که مشایی می‌توانست در صف سال بعد دانشگاه قرار گیرد اما آنان راضی نشدند. حال نمی‌دانم این تصمیم من در رابطه بین من و احمدی‌نژاد تأثیر داشت یا خیر.

وی با اشاره به اینکه ما یک سری اختلاف سلیقه هم داشتیم از جمله یازده روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد و موضوع ساماندهی جنسیتی دانشگاه‌ها، بیان داشت: نگاه بنده درباره مسائل دینی به مراجع عظام تقلید است و چهارده نفر از مراجع نیز بیان داشتند که اختلاط جایز نیست. تبصره هم به آن نزده‌اند که در دانشگاه جایز است. در این قضیه احمدی‌نژاد با من هم‌نظر نبود و من طبق نظر مراجع پیش می‌رفتم.

وزیر سابق علوم در پاسخ به این پرسش که انگار شما یک مصونیتی داشتید، شاید اگر هر فرد دیگری بود تغییر می‌کرد، گفت: در نامه‌ای که احمدی‌نژاد درباره موضوعات بازنشستگی و طرح سامان‌دهی جنسیتی به بنده داد که البته نامه خوبی نبود در جواب آن اعلام کردم که تلاش می‌کنم از کارهای سطحی پرهیز و عمیق‌تر کار کنم که هم نگاه احمدی‌نژاد و هم نظر مراجع تقلید را در برگیرد.

دانشجو در پاسخ به اینکه قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس آینده را دارد، بیان داشت:  خیر، اصلا خودم را مناسب برای نمایندگی مجلس نمی‌بینم. مجلس در راس امور است و افرادی را طلب می‌کند که عمیق و کارشناس باشند و تحمل بالا داشته باشند. کار مجلس صبر و حوصله بسیار می‌خواهد که من برای چنین فضایی ساخته نشده‌ام.

آنچه درباره “بانک بابک زنجانی” نمی‌دانید

نام یک بانک در مالزی با نام “بابک زنجانی” گره خورده است. نام این بانک “نخستین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی” است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه کسب و کار، زنجانی تایید کرده که عضو هیات‌مدیره این بانک است. به گفته وی، این بانک با سرمایه ۱۰۴ میلیون دلار فعالیت می‌کرد و فعالیتش هم نرمال و خوب بوده است. زنجانی گفته است که صاحب این بانک نیست و در آن سهامی هم ندارد بلکه صاحبش بانک دیگری در اندونزی بوده که به بانک دیگری سهامش را واگذار کرده بود.

خودش در این‌باره گفته است: من تنها یکی از اعضای هیات‌مدیره این بانک بودم تا اینکه تحریم‌ها علیه ایران روز به روز بیشتر شد. با توجه به اینکه انتقال منابع مالی برای شرکت‌های بیرونی و مردم سخت شده بود، تصمیم گرفتم به عنوان عضو هیات‌مدیره در یکی از بانک‌های خارجی مالزی ورود پیدا کنم و موسسات مالی خود در امارات را که منابع ۵ میلیارد یورویی بود در آن به شکلی متصل و خدمات مالی ایجاد کنم و این امر هر روز مشتریان زیادی را جذب می‌کرد.

او تاکید کرده که “پس از مدتی بانک‌های داخلی که قادر به انتقال پول‌های خود نبودند از طریق بانک مرکزی منابع خود را به این بانک انتقال و این بانک منابع را به مشتریان در خارج از کشور انتقال می‌داد. حتی ال‌سی و خریدهای خارجی را برای بانک‌ها و مشتریان داخلی کشور به سرعت انجام می‌داد تا جایی که ۵/ ۱۷ میلیارد یورو از منابعی که در خارج از کشور و مربوط به بانک‌ها بود با کارمزد ۷ در هزار یعنی کمتر از یک درصد منتقل می‌کردیم و هر روز بانک‌ها و مشتریان بیشتری به این سیستم نزدیک می‌شدند”.

با مراجعه به سایت First Islamic Investment Bank نکات جالبی از آن درمی‌یابیم. آنچه در مراجعه به سایت نظر بیننده را جلب می‌کند، بنر قرار گرفته در بالای آن است. “خلاقیت” و “سود سرشار در کمترین زمان” کلیدواژه های شعار اصلی این بانک است. این بانک به اختصار FIIB نامیده می‌شود و مقر اصلی این بانک در منطقه لابوآن مالزی است. لابوآن بیشتر به عنوان یک مرکز مالی فراساحل، مقصدی گردشگری برای غواصی است. مراکز مالی، بورس آزاد و بانک‌های بین‌المللی و شرکت‌های بیمه در این شهر مستقر هستند و FIIB  در ۱۵ آگوست ۲۰۰۸ تاسیس شد.

لوکس‌ترین خودروهای جهان در قالب ماشین پلیس  

“امارات متحده عربی” با بکارگیری خودروهایی لوکس و رویایی ( که برای خرید برخی از این خودروها شاید یک سال باید در صف انتظار تحویل آن به سر برد)، آن هم نه در هتل‌ها بلکه در خیابان‌های شهر و در اختیار پلیس !تعجب همگان را برانگیخته است.

به گزارش پارسینه، برخی این عمل پلیس دبی را یک امر تبلیغاتی برای جذب گردشگر بیشتر و برخی آنرا مقابله با خودروهایی می‌دانند که کمتر اتومبیلی در دنیا به گردپای آن‌ها می‌رسد و کم و بیش در حال تردد در همه جای این شهر هستند. این مجموعه‌ کم‌نظیر در کمتر جایی می‌توان این همه خودروی خاص و گران قیمت را یکجا مشاهده نمود. برخی از این خودروها عبارتند از: مرسدس کلاس G با تیونینگ برابوس، مرسدس بنز SLS AMG/ مرسدس بنز SL63AMGBMW6 Series،استون مارتین ONE-77.

آئودی R8-V10 ،شورولت کامارو SS،فورد موستانگ GT500،نیسان GT-R،لامبورگینی Aventador،فراری FF ، بنتلی کانتیننتال GTو در نهایت بوگاتی ویرون که در حال پیوستن به این جمع بزرگ می باشد .برای پلیس دبی که با چنین کلکسیونی به مبارزه با تهبکاران و متخلفین می‌پردازد و مهمتر از آن توجه توریست‌ها و گردشگران را به خود معطوف می‌نماید.

ناله‎های غم‌انگیز کودک ‌سوری پیش از سر بریده شدن

تلویزیون رسمی سوریه به تازگی تصاویری از جنایات گروه‌های تروریستی در منطقه کارگری عدرا (حومه دمشق) منتشر کرده که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. در این گزارش تصاویری منتشر شده که از جنایات تروریست‌ها علیه مردم بیگناه این منطقه کارگری در حومه دمشق پرده بر می‌دارد. در یکی از بخش‌های این تصاویر کودکی خردسال دیده می‌شود که پیش از سربریده شدن توسط تروریستها، ناله‌های دردناکی می‌کند.

به گزارش مهر، وی خطاب به تروریست‌ها با لهجه محلی سوری می‌گوید: می‌خواهم همه چیز را درباره شما به خدا بگویم! تلویزیون سوریه اعلام کرده که این کودک پیش از سربریده شدن توسط گروههای ترویستی شاهد کشته شدن اعضای خانواده خود توسط تروریست‌ها بوده و در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برده است.

گروه تروریستی داعش وابسته به القاعده دو هفته پیش به منطقه کارگری عدرا یورش برده بودند و مردم و اهالی منطقه را در ملا عام به شنیع‌ترین صورت ممکن اعدام کرده و سر بریدند.

چه کسی جلیلی را به دانشگاه آزاد راه نداد؟

بنا بر خبرهای منتشر شده قرار بود سعید جلیلی به مناسبت یوم‌الله ۹ دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ایراد سخنرانی کند. آنگونه که مسولین برگزاری این برنامه از جمله مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه عنوان کردند تمام مقدمات این مراسم ترتیب داده شده بود بطوری که این برنامه حتی به تصویب اعضای محترم شورای فرهنگی دانشگاه نیز رسید و پلاکاردهای استقبال نیز تهیه شد.

به گزارش افکارنیوز، به نظر می‌رسید همه چیز برای ایراد سخنرانی سعید جلیلی در دانشگاه آزاد آماده است که ناگهان این برنامه به طور کاملا غیرمنتظره‌ای با مخالفت ریاست دانشگاه مواجه شد و لغو گردید. برای مشخص شدن مسئول این نابه‌سامانی این ماجرا ازدفتر رئیس اداره تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی پبگیری شد که متاسفانه بی‌نتیجه بود و با عدم پاسخ گویی مسئولین ذی ربط مواجه شد.

دیدار خصوصی کابینه آیت‌الله مهدوی کنی با امام خمینی (ره)

در پی شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و دکتر باهنر نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران به دست منافقین در هشتم شهریور ۱۳۶۰، آیت‌الله مهدوی کنی از طرف شورای موقت ریاست‌جمهوری (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس و آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور) به مجلس شورای اسلامی جهت پست نخست‌وزیری پیشنهاد شد که با رای قاطع نمایندگان به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد.

به گزارش جماران، در جلسه‌ای خصوصی(۳) در صبح روز دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۶۰ اعضای کابینه که در عکس حضور دارند، متشکل از آقایان: محمد‌تقی بانکی، مرحوم محسن نوربخش، میرحسین موسوی، محمدعلی نجفی، حسن غفوری‌فرد، مرحوم علی‌اکبر پرورش، مهدوی کنی، هادی‌نژاد حسینیان، سید محمد اصغری، هادی منافی، سید محمد غرضی، بهزاد نبوی، مرتضی نبوی، حسین نمازی، سلامتی، معادیخواه، محمود روحانی، سید کمال الدین نیک روش و مرحوم حبیب الله عسگر اولادی، در محل اقامت حضرت امام خمینی (س) در جماران به حضور ایشان رسیدند. در این دیدار نخست اعضای دولت معرفی شدند و سپس گزارشی به استحضار رسید و در پایان حضرت امام بیاناتی ایراد فرمودند.

هدیه کریسمس به ملکه بریتانیا

عصرایران نوشت: پس از شرکت ملکه بریتانیا در مراسم کلیسا برای کریسمس، کودکان حاضر در محل با صف بستن، گل و هدایایی تقدیم ملکه کردند.

بازداشت برپاکنندگان جشن کریسمس در عربستان!

مامورین سازمان امر به معروف و نهی از منکر عربستان موسوم به پلیس دینی، اقدام به بازداشت افرادی کردند که کریسمس را جشن گرفتند. براساس گزارش پایگاه دویچه وله، عربستان برگزاری مراسم کریسمس را ممنوع کرده و اقدام به بازداشت ۵۶ نفر از افرادی کرد که این مناسبت را جشن گرفتند.

به گزارش شبکه ایران، اغلب افراد بازداشت شده، مهاجرانی بودند که از سایر کشورهای آسیایی همچون فیلیپین وارد عربستان شده‌اند؛ برخی از آن‌ها نیز عربستانی، اردنی و مصری بودند .لازم به ذکر است که پیروی از دین مسیحیت در عربستان به طور رسمی ممنوع است و مسیحیان در این کشور از داشتن کلیسا محروم هستند.

“آلن ایر” قبل از تبعید به آمریکا چه‌کاره بود؟

روزنامه قانون در مطلبی طنز نوشت: “آلن ایر” سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا ساعتی بعد‌‌ از انتشار خبر د‌‌رگذشت ماد‌‌ر “محمد‌ جواد‌‌ ظریف” وزیر امور خارجه ایران، با انتشار پیامی ‌د‌‌ر صفحه فیس‌بوک خود‌‌ به ظریف تسلیت گفت. د‌‌ر این نامه آمد‌‌ه است: “انالله و اناالیه راجعون

با کمال تأسف با خبر شد‌‌یم که سرکار خانم عفت کاشانی، ماد‌‌ر وزیر امور خارجه جناب د‌‌کتر محمد‌‌جواد‌‌ ظریف، به رحمت خد‌‌ا رفت. این ضایعه بزرگ را به خانواد‌‌ه محترم ایشان تسلیت عرض می‌نماییم و از خد‌‌اوند‌‌ متعال برای ایشان طلب مغفرت کرد‌‌ه و برای خانواد‌‌ه محترمشان صبر جمیل مسئلت می‌نماییم”.

 شاید‌‌ برایتان جالب باشد‌‌ که بد‌‌انید‌‌ “آلن ایر” پیش از سفر به آمریکا با نام اصلی “تور د‌‌و شب و سه روز هواپیمایی ماهان” و د‌‌ر برخی مناطق با نام “آلایند‌‌ه هوا” د‌‌ر ایران فعالیت می‌کرد‌‌. خانواد‌‌ه‌اش هر پنجشنبه او را جلوی بهشت زهرا (س) پیاد‌‌ه می‌کرد‌‌ند‌‌ و او با حضور د‌‌ر مراسم ختم افراد‌‌ مختلف، برای حضار از زبان حال فرزند‌‌ان د‌‌اغد‌‌ید‌‌ه آن مرحوم مرثیه‌سرایی می‌کرد‌‌…

 چند‌‌ سال قبل – ایران– مزارمرحوم د‌‌اغد‌‌ید‌‌ه/  آنکس که مرا … مونس و جان بود‌‌ … پد‌‌ر بود‌‌… آنکس که مرا … روح و روان بود‌‌ … پد‌‌ر بود‌‌… غم د‌‌اری، نه؟ د‌‌رد‌‌ د‌‌اری، نه؟ حق د‌‌اری پسرم، حق د‌‌اری د‌‌خترم… یاد‌‌ته د‌‌خترم؟ بابا می‌اومد‌‌ خونه، می‌پرید‌‌ی بغلش، نازت می‌کرد‌‌، نوازشت می‌کرد‌‌، موهاتو شونه می‌کرد‌‌… حالا د‌‌یگه بابات مرد‌‌، چشمت کور، خود‌‌ت باید‌‌ موهاتو شونه کنی!

-د‌‌وست عزیز، اینا ماد‌‌رشون فوت کرد‌‌ه، چی د‌‌اری می‌گی واسه خود‌‌ت؟  -آخ آخ ماد‌‌ر ماد‌‌ر ماد‌‌ر، د‌‌یگه بد‌‌بخت شد‌‌ی د‌‌خترم، غذا رو هم خود‌‌ت باید‌‌ د‌‌رست کنی! آلن با چنین سوتی‌هایی چند‌‌ د‌‌فعه‌ای از مراسم گوناگون با چک و لگد‌‌ اخراج شد‌‌ اما د‌‌ر کل بچه با استعد‌‌اد‌‌ی بود‌‌. او پیش از این نیز د‌‌ر مراسم ختم ماد‌‌ر هوگو چاوز حاضر شد‌‌ و د‌‌ر مراسم د‌‌فن مرحومه با خوند‌‌ن ابیاتی مجلس را د‌‌ر د‌‌ست گرفت: گلی‌گم کرد‌‌ه‌ام، می‌جویم او را… به هر گل می‌رسم، می‌بویم او را…‌های‌های‌های… خود‌‌تو تخلیه کن!

هرچند‌‌ این کار آلن باعث شد‌‌ توسط محمود‌‌ احمد‌‌ی‌نژاد‌‌ بلاک شود‌‌، اما بند‌‌ه‌خد‌‌ا زیاد‌‌ی مصمم بود‌‌ راهش را اد‌‌امه بد‌‌هد‌‌. وی بعد‌‌ از مد‌‌تی تصمیم گرفت کار خود‌‌ را د‌‌ر د‌‌و رشته موازی اد‌‌امه بد‌‌هد‌‌؛ به این ترتیب نیمه‌شب‌ها د‌‌ر پارتی‌های زیرزمینی حضور پید‌‌ا می‌کرد‌‌ و با سوال‌های جالبی مراسم را گرم می‌کرد‌‌؛ سوالاتی چون “حالا کی از پشت لباستون می‌بند‌‌ه؟”، “خانومه که بیسته توی کوچه می‌گذره مال کیه؟”، “تو که سیا میا نبود‌‌ی، چرا سیا میا شد‌‌ی؟”

 کلا بچه کنجکاوی بود‌‌ آلن. سرانجام همین کنجکاوی‌های نیمه‌شبانه کار د‌‌ستش د‌‌اد‌‌ و توسط د‌‌وستان زحمت‌کش ما د‌‌ر نیروی انتظامی‌د‌‌ستگیر و با خفت و خواری به آمریکا تبعید‌‌ شد‌‌. علاقه قلبی او به تسلیت‌گویی باعث شد‌‌ خیلی زود‌‌ این سمت را د‌‌ر کاخ‌سفید‌‌ مال خود‌‌ کند‌‌. پیش از او زحمت نوشتن تمامی‌متن‌های تبریک و تسلیت د‌‌ر کاخ سفید‌‌ برعهد‌‌ه گوگل‌ترنسلیت بود‌‌. برای همین، کار “ایر” خیلی زود‌‌ گرفت و از آنجایی که خارجی‌ها به هیچ استعد‌‌اد‌‌ی رحم نمی‌کنند‌‌، او را سخنگوی فارسی‌زبان خود‌‌ قرار د‌‌اد‌‌ند‌‌.

آلایند‌‌ه هوا با توجه به شناختی که از مرد‌‌م سرزمین‌مان د‌‌ارد‌‌، برای هر قشری یک‌جور تسلیت می‌نویسد‌‌؛ همانطور که ملاحظه فرمود‌‌ید‌‌ برای مسئولان کاملا از زبان فارسی آغشته به عربی استفاد‌‌ه می‌کند‌‌. اما برای نسل‌ها و گروه‌های مختلف اد‌‌بیات خاص خود‌‌ش را د‌‌ارد‌‌. او د‌‌ر مرگ پد‌‌ر یکی از بچه‌های د‌‌هه هفتاد‌‌ی ایرانی د‌‌ر صفحه فیس‌بوکش نوشت: “آخی… پیشی؟ بابا رفت؟ غصه نتولی جوجو!”

یا از روشنفکران ایرانی نیز به سبک و سیاق آنان د‌‌لجویی می‌کرد‌‌: “نازلی بهار خند‌‌ه زد‌‌ و ارغوان شکفت… چه فاید‌‌ه نازلی، بابا به سمت آسمان شتافت! د‌‌رود‌‌ بر تو مرد‌‌ بزرگ؛ ابراز همد‌‌رد‌‌ی بند‌‌ه کمترین را پذیرا باش د‌‌وست من، خد‌‌ایش رحمت کناد‌‌.”.. البته گاهی نیز به د‌‌لیل مشغله زیاد‌‌، زبان‌ها را قاطی می‌کرد‌‌. مثلا یکبار که بر اثر جریمه پلیس و راهنمایی و رانند‌‌گی د‌‌ر تونل توحید‌‌ نیویورک، به شد‌‌ت عصبانی بود‌‌، برای تسلیت یکی از سیاسیون که د‌‌ر غم از د‌‌ست د‌‌اد‌‌ن عمه خود‌‌ عزاد‌‌ار بود‌‌، د‌‌ر صفحه فیس‌بوکش نوشت: “خد‌‌ا رحمتش کنه موش موشک؟ و من ا… توفیق!”

پوتین مرد سال روسیه شد

براساس نظرسنجی یک مرکز روسی، “ولادیمیر پوتین” برای ششمین سال متوالی مرد سال روسیه شد. به گزارش نواندیش، او این عنوان را با کسب ۲۶ درصد از آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی به دست آورده است.

به گزارش آفتاب، در این نظرسنجی مدودف نخست وزیر کنونی روسیه نیز ۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

روزنامه‌های شرق و جوان متحد شدند!

ایسنا در مطلبی طنز نوشت: سردار احمدی‌مقدم: اگر وی‌چت دارای ویژگی‌های خوبی است، نباید کل سرویس را از دسترس خارج کرد و باید تنها بخش‌های مضر حذف شوند! یعنی اگر فردا روز وارد فیس‌بوک شدید و متوجه شدید نه کامنت می‌توانید بگذارید، نه لایک می‌توانید بزنید، نه عکس می‌توانید آپلود کنید و نه فیلم دانلود کنید، بدانید که بخش‌های مضر فیس‌بوک را برای‌تان حذف کرده‌اند!

****
دکتر جهانگیری در پی دستور رییس‌جهمور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و تعیین مهلت یک‌ماهه برای ارائه گزارش، خطاب به روحانی نوشت: جناب آقای روحانی، رییس‌جمهور محترم، سلام‌علیکم، به خدا یک ماه خیلی کم است!، با احترام. دکتر جهانگیری
رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

****
نماینده بابل: آلوده بودن برنج مازندران کذب محض است!

سابقه تاریخی کذب‌ محض در کشور ما نشان می‌دهد که اتفاقا مسؤولان وزارت‌بهداشت باید هرچه سریع‌تر برنج مازندران را آزمایش کنند. من که هر وقت شنیدم کسی گفت فلان چیز کذب‌ محض است بعدا معلوم شد صدق‌ محض بوده است. شما در گوگل ترکیب “کذب‌ محض” را با “تأمین‌ اجتماعی” در کنار هم جست‌وجو کنید، ببینید چه پیدا می‌کنید!

****
سعید مرتضوی از هشت روزنامه از جمله روزنامه‌های شرق، اعتماد، همشهری، مردم‌سالاری، جوان و ایران به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده است! یعنی فقط مرتضوی می‌توانست شرق و جوان را با هم متحد کند! گردش روزگار را ببین!

****
با ابلاغ مصوبه دولت درباره جزییات سبد کالایی و چگونگی ارائه آن به مردم احتمال احیای سیستم پرداخت کوپنی کالا قوت گرفت!
یادم می‌آید برای انتخابات سال ۸۴ یک قالی‌باف از راور کرمان آمده بود برای رییس‌جمهوری ثبت‌نام کند. وقتی از او پرسیدند دولتت چه کار خواهد کرد، گفت: من طرفدار دولت کوپنی‌ام. حالا هم بعد از هشت سال باز احتمال احیای کوپن هست. باز بروید بگویید مردم عوامند و نمی‌فهمند!

مشرق/ بابک زنجانی در کنار “ماهاتیر محمد”

حضور بی‌سابقه رییس‌جمهوری چین در رستوران

“شی جینپینگ” رئیس‌جمهوری چین در اقدامی بی‌سابقه به رستورانی رفته و در آنجا در میان مردم عادی در صف ایستاد و یکی از غذاهای سنتی و ارزان قیمت کشورش را سفارش داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای رهبران چین که معمولا تحت حفاظت شدید امنیتی قرار دارند و به جز مراسم برنامه‌ریزی شده، در میان مردم عادی ظاهر نمی‌شوند، این اقدام شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بسیار بی‌سابقه است. این رستوران میزبان صف طولانی از مردم چین بود که برخی از آن‌ها مشغول عکس گرفتن با شی جینپینگ بودند و برخی دیگر همان غذایی را که وی سفارش داده بود، درخواست کردند.

مدیر این رستوران گفت، شی جینپینگ و گروه کوچکی از همراهانش ظهر شنبه بدون اطلاع قبلی وارد رستوران شدند. شی جینپینگ برای غذایش ۲۱ ین (۳٫۴۰ دلار) پرداخت کرد و در زمانی که رئیس‌جمهوری در این رستوران بود، هیچ اقدام امنیتی ویژه‌ای وجود نداشت. مشتریان می‌توانستند آزادانه وارد رستوران شده و رستوران را ترک کنند و بسیاری با رئیس‌جمهور عکس گرفتند.

نامه وزیر کشته شده لبنانی به حسن روحانی

“محمد شطح” وزیر دارایی پیشین لبنان که روز جمعه گذشته بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در بیروت جان خود را از دست داد پیش از این حادثه نامه‌ای سرگشاده را خطاب به “حسن روحانی” رئیس‌جمهور ایران نوشته بود.

به گزارش تدبیر، روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” متن نامه‌ای را منتشر کرده که در بخشی از این نامه آمده است “اکنون ما (لبنانی‌ها) نیازمند حفاظت از کشورمان هستیم. ما از نظر امنیت داخلی و خارجی و هم‌چنین امکان ادامه بقای دولت‌مان در معرض خطری واقعی قرار داریم. گزینه‌ای که جمهوری اسلامی ایران برخواهد گزید در شکست و یا موفقیت ما برای حفظ کشورمان اهمیتی اساسی خواهد داشت. من به این دلیل تصمیم گرفتم تا به شما به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران نامه بنویسم.”

شطح در بخش دیگری از این نامه نسبت به توافق حاصل شده میان ایران و غرب در جریان مذاکرات هسته‌ای ژنو نوشته است “اکنون پس از سال‌ها چالش میان ایران و کشورهای اصلی جامعه بین‌المللی، انتخاب شما در جریان برگزاری انتخابات اخیر ایران در تابستان گذشته، این پیام را به کشورهای منطقه و جهان داد که ایرانیان خواهان در پیش گرفتن راهی جدید هستند. راه اصلاح و رابطه باز و مسالمت آمیز با کشورهای جهان. توافق اخیر هسته‌ای که در ژنو میان تهران و دولت‌های عضو گروه ۱+۵ حاصل شده است انتظارات را بالا برده است و جهان از ایران می‌خواهد تا گام مثبتی بردارد. من نیز چنین امیدی دارم.”

آغاز فعالیت تجاری “بابک زنجانی” با فروش پوست گوسفند

شبکه خبری سی ان ان ترک، گزارشی با عنوان “بابک زنجانی کیست و چه می‌کند؟” پخش کرد و اطلاعاتی را در ارتباط با او به مخاطبان ترک داد.

به گزارش صبحانه، این شبکه تلویزیونی شامگاه جمعه در برنامه خود به بخش‌هایی از مصاحبه دو ماه پیش هفته آسمان با بابک زنجانی و مقاله‌ای که ماه اکتبر در نیویورک تایمز منتشر شد، استناد می‌کرد. مجری شبکه سی ان ان ترک در این برنامه تلویزیونی گفت که بابک زنجانی در سال ۱۹۷۴ میلادی در تهران به دنیا آمده و اکنون ۳۹ ساله است و فعالیت‌های تجاری خود را از سال  ۱۹۹۶ با فروش پوست گوسفند شروع کرد.

سی.ان.ان ترک به نقل از توماس ادرینبرگ نویسنده نیویورک تایمز گفت که بابک زنجانی طی مدت کوتاهی با بسیاری از افراد بزرگ و قدرتمند در ایران دیدار داشته است. تحریم‌ها اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کرد و بابک زنجانی مجری دور زدن تحریم‌ها شد و ثروت بی‌نظیری کسب کرد.”

مجری شبکه خبری سی .ان.ان ترک گفت: “زنجانی در ترکیه، دبی و مالزی ۶۴ شرکت دارد که به صورت شاخه عنکبوتی فعالیت می‌کنند و میلیاردها دلار نفت ایران توسط این شرکت‌ها فروخته شده است و از زمانی که حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران بر سرکار آمد، فعالیت‌های بابک زنجانی محدود شد.”

واکنش دفتر محصولی به استفاده وی از امکانات دولتی
 
به گزارش بولتن، دفتر “محمد صادق محصولی” در پاسخ به سوالی پیرامون انتشار خبری درباره استفاده وی از امکانات دولتی در برخی رسانه‌ها اعلام کرد: – هیچ خودرویی تحویل وزیر نبوده که استفاده شخصی کند بلکه خودرو بر مبنای پروتکل حفاظتی در اختیار تیم حفاظتی (تحت امر نیروی انتظامی) بوده که تیم حفاظت قبلاً آن‌ها را مسترد کرده است.

– آقای محصولی نه تنها از امکانات دولتی استفاده شخصی نکرده است بلکه در طول دولت نهم و دهم از دریافت حقوق ماهیانه خود امتناع کرده و با هماهنگی وزارت دادگستری حقوق ماهیانه‌اش به حساب ستاد دیه کشور جهت آزادی زندانیان نیازمند پرداخت شده است.

– خوب است سوالی از وزرای اصلاح‌طلب اسبق کشور (حداقل سه وزیر) پرسیده شود که تا چند سال بعد از اتمام مسئولیتشان در وزارت کشور، همچنان خودروهای وزارت کشور در دست آن‌ها باقی بود و یا همچنان باقی است؟

– این اقدام غیر اخلاقی و سخیف که برای مقابله با یک نفر به خاطر مواضع صریحش در نقد جریان فتنه و فتنه‌گران مطرح می‌شود، نشان از ضعف زیاد جریان اصلاح‌طلبی می‌دهد که متوسل به انتشار این گونه‌ای مطالب کذب شده‌اند.

پسر اردوغان از ترکیه گریخت؟

برخی منابع رسانه‌ای ترکیه از فرار پسر نخست وزیر این کشور از بیم دستگیری بر سر پرونده فساد مالی خبر دادند. روزنامه ترکی “یورت” از انتشار شایعاتی مبنی بر فرار “بلال اردوغان” پسر نخست‌وزیر ترکیه به گرجستان بدون گذرنامه خبر داد و این روزنامه در شماره امروز خود نوشت که به نظر می‌رسد در پی انتشار اخباری مبنی بر دست داشتن بلال در فساد مالی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار ترکیه، وی فرار کرده است.

به گزارش ایرنا، “معصوم تورکر” رئیس حزب دموکراتیک چپ صحت خبر فرار بلال اردوغان از ترکیه از بیم دستگیری را در یک گفت وگوی تلویزیونی تایید کرد و روزنامه ترکی “رادیکال” پیش از این نوشته بود که دادستانی کل استانبول پسر “رجب طیب اردوغان” نخست‌وزیر ترکیه را احضار کرده است تا درباره مسئله جنجالی فساد مالی در ترکیه، از او سوال کند.

گفته می‌شود که پسر اردوغان باید در دوم ژانویه آینده در دادستانی حضور یابد تا گزارش خود درباره فساد مالی اخیر را ارائه کند زیرا شخص وی نیز به دست داشتن در این فساد متهم است. در صورتی که وی از حضور در دادستانی خودداری کند، بر اساس قانون مجازات برای بازجویی او باید به زور متوسل شد.

تصاویر قبل و بعد از انفجار بیروت

رسانه‌های لبنانی عکسی را منتشر کرده‌اند که لحظاتی قبل از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز بیروت را نشان می‌دهد.

به گزارش عصر ایران، پس از انفجار، فرد قرمز پوش به دلیل شدت انفجار بر روی زمین می‌افتد. در عکس پایین، خودروی زرد رنگ، خودروی بمب‌گذاری شده که لحظاتی بعد منفجر می‌شود. این خودرو با علامت مشخص شده است. انفجار صبح جمعه در مرکز بیروت، ۸ کشته و ۷۵ زخمی بر جا گذاشت.

شوخی با طرح انتقال پایتخت در توئیتر

این روزها طرح انتقال پایتخت در رسانه‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی بازخوردهای گوناگونی داشته است و این روزها سرخط بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری-تحلیلی شده است.

به گزارش پیام نو، در زیر به دو مورد که بیش از سایر موارد مورد توجه و اشتراک‌گذاری بوده، اشاره می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.