آغاز قطع گاز مشترکان بدهکار/ جزئیات محاسبه تعرفه بدهکاران گازی

جواد اوجی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به پایان رسیدن ضرب العجل دولت مبنی بر تسویه حساب قبوض گاز مشترکان بدهکار، گفت: بر این اساس ابلاغیه جدیدی به تمامی شرکت‌ها و ادارات گاز استانی برای قطع انشعاب گاز مشترکان بدهکار صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه در این مدت با وجود صدور اخطاریه‌های متعدد اما بخشی از مشترکان بدهکار اقدام به پرداخت بدهی‌های گازی خود به دولت نکرده‌اند، تصریح کرد: براین اساس در حال حاضر بخشی از مشترکان خانگی، تجاری، دولتی، صنایع عمده و غیر عمده و جایگاه‌های CNG به دلیل انباشت بدهی خود به دولت در معرض قطع انشعاب گاز قرار دارند.

 

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در حال حاضر حتی ۱۸ روز از مهلت سه ماه دولت برای قطع گاز مشترکان بدهکار اظهار داشت: از این رو به زودی قطع گاز مشترکان بدهکار در استان های مختلف کشور آغاز می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از قطع انشعاب گاز مشترکان بدهکار قیمت گاز این دست از مشترکان به صورت غیر یارانه‌ای و آزاد محاسبه می شود، بیان کرد: با این وجود در این مدت برخی از مشترکان بدهکار نسبت به تسویه حساب بدهی‌های گازی خود با دولت اقدام کرده‌اند که از تلاش این دست از مشترکان تقدیر می‌شود.

 

اوجی کل حجم بدهی مشترکان خانگی، تجاری، صنایع، دولتی و جایگاه های CNG را به شرکت ملی گاز بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان صنایع عمده و غیرعمده ۳۳۰ میلیارد تومان مشترکان دولتی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان و جایگاه‌های CNG حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی گازی به دولت دارند.

 

جواد اوجی ۱۶ فروردین ماه سالجاری در گفتگو با اشاره به بدهی حدود ۲ هزار میلیارد تومانی صنایع، نیروگاهها، جایگاه‌های سی.ان.جی، برخی از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بابت عدم پرداخت قبوض گاز، گفته بود: بر این اساس هیات دولت به تازگی مجوزی در اختیار شرکت ملی گاز ایران برای قطع انشعاب گاز مشترکان قرار داده است.
 
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه قطع گاز مشترکان بدهکار در دو مرحله انجام می‌شود، اظهار کرده بود: در مرحله نخست انشعاب گاز صنایع، نیروگاه ها، جایگاه‌های سی.ان.جی، برخی از دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بدهکار برای مدتی قطع خواهد شد.

 

به گزارش مهر، هیات دولت زمستان سال گذشته هم مجوزی برای قطع ۲۴ تا ۴۸ ساعته گاز مشترکان پر مصرف گاز دولتی در اختیار شرکت ملی گاز ایران قرار داده بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.