آغاز ماورا با «کمکم کن»

جام جم آنلاین: قاسم جعفری کارگردان معروف سریال‌های تلویزیونی در دهه ۸۰ ـ‌ که سریال‌هایی مانند خط قرمز و مسافری از هند را در این دهه به نام خود به ثبت رساند ـ در سال ۸۴ سریال مناسبتی کمکم کن را برای پخش در ماه رمضان شبکه دو کارگردانی کرد. در این سریال برای اولین بار داستان سریال ماه رمضان از این دنیا عبور کرد و به دنیای بعد از مرگ پرداخت.

حمید گودرزی در این سریال نقش اصلی را بازی می‌کرد. او بر اثر اتفاقی به کما می‌رفت و در این دوران بود که روحش با مسائل ماورایی روبه‌رو می‌شد. پرده‌ها فرو می‌افتاد و او بی‌واسطه با کارهایی که در این دنیا انجام داده بود، روبه‌رو می‌شد.

او در دنیای خاکی مرتکب خطاهایی شده بود که در آن دنیا او را سرگشته کرده بود. البته او در عالم کما به چند نفر که آنها هم به کما رفته بودند، آشنا شد. بیشتر آنها در دنیا مرتکب گناهانی شده بودند. گناهانی که به سادگی نمی‌شد آنها را حل و فصل کرد.

در قسمت‌های پایانی سریال کمکم کن، حمید گودرزی و یک نفر دیگر به هوش آمدند. خداوند به آنها فرصت داد تا خطاهای گذشته را جبران کنند، اما به آنهایی که گناهانشان بزرگ بود این فرصت داده نشد.

کمکم کن در زمان پخش با استقبال مردم روبه‌رو شد. این سریال برای اولین بار در تلویزیون با استفاده از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تصویری متفاوت از دنیای بعد از مرگ را به نمایش گذاشت و نشان داد همچنان که در قرآن بارها و بارها ذکر شده، بدکرداران بعد از مرگ در بیابانی خشک و بی‌آب گرفتار می‌شوند چون آنها در دنیا و فرصتی که داشته‌اند برای آخرت خود پس‌اندازی جمع‌آوری نکرده‌اند.

در این سریال، بدترین عقوبت برای نزول‌خواران در نظر گرفته شده بود. مشاور مذهبی کمکم کن علیرضا برازش بود که بعد از آن مشاور مذهبی چند کار تلویزیونی شد، علیرضا افخمی، ناظر کیفی سریال بود و صدیقه صحت، این سریال را تهیه کرد و صادق کرمیار، علیرضا کاظمی‌پور و سیدجلال‌الدین دری هم فیلمنامه آن را نوشته بودند.

دیگر بازیگران این سریال عبارت بودند از: پویا امینی، مجید مشیری، فرزاد حسنی، ثریا حکمت، بهمن دان و الیزابت امینی.

حمید گودرزی که در سریال‌های تب سرد، خط قرمز و مسافری از هند با قاسم جعفری همکاری کرده بود در این سریال هم خوش درخشید و با نقش‌آفرینی متفاوت خود، نشان داد که با تکنیک‌های بازیگری بخوبی آشناست.

ناگفته نماند که فن بیان گودرزی در این کار به او کمک زیادی کرد. بعد از سریال کمکم کن، حمید گودرزی در سال ۸۶ در فیلم «لیلی مجنون» به کارگردانی قاسم جعفری بار دیگر مقابل دوربین این کارگردان رفت، اما بعد از آن دیگر با او همکاری نکرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.