آغاز نمایشگاه توانمندی‌های بخش‌کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور در کرج

نمایشگاه توانمندی‌های علمی بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشوراز امروز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، سیدرحیم سجادی معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در پردیس کشاورزی به عنوان یک مرکز علمی از ویژگی‌های این نمایشگاه نسبت به نمایشگاههای قبلی است که با هدف توجه بیشتر به ساخت وسایل و تجهیزات بخش کشاورزی با استفاده از دانش روز انجام شده است.

وی افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز با حضور کارشناسان مرتبط و تمام مدیران آب و خاک استان‌های کشور در فضای باز پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج برپا شده است.

سجادی با اشاره به حضور ۱۱۰ شرکت در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: تولیدات این شرکت‌ها که همگی داخلی هستند مربوط به زیر ساختهای بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: طی دو دهه تلاش دست اندرکاران بخش اجرا و تولید اکنون یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که نیمی به صورت بارانی و مابقی قطره ای است.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: اکنون بیش از ۸۵ درصد وسایل و تجهیزات آبیاری تحت فشار مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های در دست اجرا در نظر است مابقی آنها نیز با استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی به مرحله تولید برسد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.