آغاز همایش بین‌المللی «اخلاق و ادیان» با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی

۰۹م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین در این مراسم جمعی از اندیشمندان ایرانی و خارجی حضور داشتند و شخصیت‌هایی چون آیت الله هادوی تهرانی، آیت الله غروی و آیت الله جوادی آملی نیز مهمانان ویژه آن بودند.

در ابتدای همایش حجت الاسلام احمد احمدی، رئیس همایش اخلاق و ادیان به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه مسائل اخلاقی در همه ادیان و کتاب‌های آسمانی مورد تاکید قرار گرفته‌اند گفت: در جوامع غیر دینی هم وجوه مشترک اخلاقی مبنای زندگی اجتماعی قرار می گیرند.

در ادامه این همایش آیت الله عبدالله جوادی آملی سخنرانی کرد و با اشاره به عقل نظری و عقل عملی بیان داشت: عالمان بی‌عمل در طول تاریخ بسیار وجود داشته‌اند زیرا عقل نظری مسائلی را درک می‌کند اما به سبب نبود عقل عملی یا تضعیف آن در صورت یقین نیز عمل بر مبنای درک و فهم صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان طی امروز و فردا با ارائه مقالاتی توسط صاحب نظران ایرانی و خارجی در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ادامه خواهد داشت.

اندیشمندانی از کشورهای عراق، اتریش، هنگ کنگ، آمریکا و کانادا مقالات خود را به این همایش ارسال کرده‌اند که از میان ۴۶۰ مقاله رسیده حدود ۴۰ مقاله در این همایش ارائه خواهند شد. مبانی معرفتی اخلاق، اخلاق در اسلام، اخلاق در یهودیت و مسیحیت، اخلاق در آیین‌های شرقی و ادیان و مسائل اخلاقی محورهای اصلی این همایش می باشند.

مراسم اختتامیه این همایش فردا عصر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

۶۲۳۰۳/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.